عصر بازار

دادستان تهران اعلام کرد:

بررسی ۷ پرونده در دادسرای بانکی

شناسایی ۹ سایت مشابه سکه ثامن

عصر اعتبار- دادستان تهران از بررسی ۷ پرونده در دادسرای پولی و بانکی و صدور ۶ کیفرخواست خبر داد و گفت: پلیس فتا ۹ سایت مانند سکه ثامن را شناسایی کرده است.

بررسی ۷ پرونده در دادسرای بانکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عباس جعفری دولت آبادی در نشست معاونان و دادستان های شهرستان های تهران به نمونه ای از عملکرد دستگاه قضا در دو تا سه ماه اخیر اشاره کرد و گفت: هم اکنون 7 پرونده در دادسرای پولی و بانکی در جریان است که پرونده مظلومین با 15 متهم و 14 هزار میلیارد تومان گردش مالی، پرونده تعاونی البرز ایرانیان با دو متهم و اتهام فساد مالی و 91 هزار مالباخته و هزار و 400 میلیارد تومان بدهی مردم و شرکت دومان توکان با 186 شاکی و 150 میلیارد تومان ادعای مالباختگان و صدور شش کیفرخواست نمونه هایی از این پرونده هاست.

    وی افزود: همچنین تعاونی حافظ با 7 هزارو 570 شاکی و مالباخته و بخشی از پرونده بانک سرمایه با هزار و 330 میلیارد تومان بدهی نمونه دیگری از پرونده هایی است که هم اکنون در دادسرای پولی و بانکی رسیدگی می شود.

    دادستان تهران افزود: یکی دیگر از مصادیق دیگر سکه ثامن است که فردی ابتدا در بناب سایت می زند و کارش را در تبریز، مشهد و شیراز گسترش می دهد و بعد از کشور خارج می شود و پلیس فتا در همین زمینه 9 سایت مشابه سکه ثامن را بررسی کرده است.

    دادستان تهران به اهداف آمریکایی ها در دشمنی با ایران اشاره کرد و گفت: دامن زدن به ناامنی، تشدید فشارهای اقتصادی و جنگ روانی و حقوق بشری و دامن زدن به اختلافات در کشور از اهداف دشمنان است که خودشان هم آشکارا اعلام کرده اند.

    وی اظهار داشت: یکی از مهم ترین مسایل موضوع مبارزه با فساد است و نقش قوه قضاییه در این خصوص خیلی پررنگ نشان داده می شود اما بدون کمک همه دستگاه ها نمی توان در مساله مبارزه با فساد به موفقیت دست یافت.

    دادستان تهران به دادگاه های اخیر مفاسد اقتصادی اشاره کرد و افزود: در کمتر از سه ماه 63 کیفرخواست صادر و 30 نفر محروم شدند و قوه قضاییه فراتر از ظرفیتش عمل کرد اما اگر آثار آن برای مردم ملموس نیست به سبب این است که باید بقیه دستگاه ها هم ورود پیدا کنند.

    جعفری دولت آبادی گفت: اینکه چرا با وجود این برخوردها شاهد ریشه کنی فساد نیستیم به این علت است که منافذ فساد تا بسته نشود قوه قضاییه کار چندانی نمی تواند انجام دهد، چه قدر قوه قضائیه می تواند مجازات اعدام و حبس ابد صادر کند؟

    وی گفت: هم اکنون در پرونده مربوط به پیش فروش خودرو فقط 17 پرونده داریم که مثلا نگین خودرو با چهل میلیارد تومان ادعا، 3 هزارو 519 نفر شاکی دارد و پاسارگاد خودرو با دو محکوم زندانی و 635 شاکی و آرمان پرشین پارس با 9 متهم و 930 شاکی و رامک خودرو با 115 شاکی و 6هزار خودرو و شرکت رهنورد با هزار و 267 شاکی و عظیم خودرو با 220 میلیارد تومان ادعا و کیمیا خودرو با 100 نفر شاکی تعدادی از پرونده های در حال بررسی در دادستانی تهران است .

    دادستان عمومی و انقلاب تهران افزود: چه کسی باید بر شرکت های لیزینگی نظارت کند؟ چرا باید این شرکت ها بی مهابا ماشین پیش فروش کنند و بعد مردم معترض تجمع کنند؟ مگر قوه قضاییه در تحریک مردم برای خرید ماشین نقش داشته است؟ اما هم اکنون باید جوابگوی مردم معترض کف خیابان باشیم. مگر به این راحتی می توان حق مردم را گرفت؟ در خیلی از این شرکت ها اصلا خودرو وجود ندارد.

    جعفری دولت آبادی گفت: در این شرایط همه مسئولان باید مراقب باشند و هر شرکتی آگهی پیش فروش خودرو داد باید مسئولان سراغش بروند که مجوز دارد یا ندارد؟ حتی صدا و سیما هم در تبلیغ باید مجوزها را دقیق بررسی کند.

    وی گفت: چندی پیش با یکی از متهمان واردات خودرو که دستگیرشده است صحبت کردیم که می گفت، در خانه اش ثبت سفارش می کرده است. جعفری دولت آبادی گفت: اگر دستگاه های دولتی به وظایف ذاتی خود عمل کنند بخش مبارزه با فساد راحت تر جلو می رود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی