عصر بازار

لاهوتی در واکنش به دستگیری دلالان بازار ارز:

بازار ارز امنیتی نشود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گویداگر دلالانی که در بازار اثر مخرب می گذارند دستگیر شوند اتفاق خوبی است اما در کل بازار ارز نباید امنیتی شود.

بازار ارز امنیتی نشود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، مهرداد بائوج لاهوتی با اشاره به دستگیری دلالان بازار ارز، اظهار داشت: دولت در زمینه مدیریت بازار ارز باید این نکته توجه داشته باشد که آنها وظیفه تامین کالاهای اساسی را برعهده دارند و اجازه دهد که تعدل عرضه  و تقاضا مسائل را درست کند.

    از فضای روانی ارز عبور کرده‌ایم

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با بیان اینکه از فضای روانی ارزی عبور کرده ایم ادامه داد: زمانی بود که نرخ دلار و ارز برای مردم مهم بود و هر لحظه نرخ های متفاوت و نجومی اعلام می شد در حالی که خرید و فروشی نیز صورت نمی گرفت.

    نماینده مردم لنگرود در مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: این فضای روانی باعث سرازیر شدن نقدینگی کشور به سمت بازار ارز شده بود. اما اکنون که بازار ارز برای مردم بی اهکیت شده است، کسانی که ارز خریداری کرده اند در تلاش هستند فضای روانی مجددی ایجاد کند. 

    وی گفت: این در حالی است که از فضای روانی عبور کردیم و باید منتظر ماند ارز به رقم منطقی خود برسد و در این شرایط کسانی که ارز خریداری کرده بودند برای فروش به بازار رجوع کنند.

    این نماینده مجلس با انتقاد از دخالت دولت در بازار ارز، بیان کرد: دولت نباید فضای را امنیتی کند این فضا باعث ایجاد بحران می شود، افرای بسیاری با ایجاد نگرانی برای 13 آبان تلاش دارند حادثه دیگری را رقم بزند اما باید گفت آمریکا هر کاری که می توانست را انجام داده است و تکرار همان تهدید ها از جمله نخریدن نفت و ندادن قطعات هواپیمایی نمی تواند اثرگذار باشد.

    لاهوتی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، دخالت دولت منطقی نیست، اظهار داشت: عده ای فضای روانی را ایجاد می کنند که جلوی ضرر خود را بگیرند، با این حال دخالت دولت در بازار را منطقی نمی دانیم، در فاصله کوتاهی که دولت پای خود را از بازار بیرون کشید و تنها به کالاهای اساسی ارز دولتی تخصیص داد شاهد کاهش قمیت دلار بودیم و ارز به روال طبیعی خود برگشت.

    وی با تاکید براینکه عدم دخالت دولت در بازار ارز سیاست درستی است، گفت: اگر دولت همین روند را ادامه دهد و دیگر در تعیین نرخ دلار ورود نکند، کاهش قیمت دلار رقم می خورد تا ارز به نرخ منطقی خود برسد.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در واکنش به دستگیری های اخیر در بازار ارز تاکید کرد: اگر کسی را که در بازار اخلال ایجاد کرده اند دلال بدانیم دستگیری درست است اما اگر صرافان که کارشان خرید و فروش است را دستگیر کنند رفتار دولت غلط است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی