عصر بازار

سامانه استحقاق سنجی بیمه سلامت در استان بوشهر عملیاتی شد

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از راه‌اندازی سامانه استحقاق سنجی بیمه سلامت خبر داد و گفت: این سامانه با اتصال پایگاه‌های برخط دانشگاه علوم پزشکی، سازمان‌های بیمه‌ای و بیمه‌های تکمیلی در بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده است.

سامانه استحقاق سنجی بیمه سلامت در استان بوشهر عملیاتی شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، پرویز رمضانی صبح امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با گرامیداشت هفته بیمه سلامت از 27 مهر تا 3 آبان و سالروز تاسیس قانون بیمه همگانی در سال 1374 اظهار داشت: بیش از 490 هزار نفر در استان بوشهر تحت پوشش بیمه همگانی سلامت قرار دارند که حدود 45 درصد از جمعیت استان بوشهر را شامل می‌شود.

    وی، بیشترین قشر تحت پوشش بیمه سلامت استان بوشهر را صندوق عشایر و روستایی دانست و تصریح کرد: 70 درصد بیمه شدگان بیمه سلامت مربوط به صندوق روستایی و عشایر است و کارکنان دولت با 16 درصد در رتبه بعدی قرار دارد.

    مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر، رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای را یکی از الزامات قانون برنامه ششم توسعه دانست و تاکید کرد: بر اساس شعار «هر ایرانی یک دفترچه بیمه» در این استان برخی بیمه شدگان دارای 2 دفترچه بیمه‌ای هستند که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده همپوشانی بیمه‌ای این افراد رفع می‌شود.

    رمضانی بیشترین بیمه شدگان سلامت استان بوشهر را در شهرستان دشتستان نام برد  و گفت: 28 درصد بیمه شدگان سلامت استان بوشهر در دشتستان و 16 درصد در بوشهر قرار دارند و کمترین بیمه شدگان در دیلم با 4 درصد ثبت شده است.

    وی، با بیان اینکه با 500 موسسه  تشخیصی درمانی برای ارائه خدمات به بیمه شدگان قرار داد منعقد شده است افزود: بیش از 95 درصد از موسسات تشخیصی و درمانی طرف قرارداد بیمه سلامت استان بوشهر است و به  بیمه شدگان خدمات مورد نیاز را ارائه می‌دهند.

    مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به افزایش هزینه‌های درمانی افزود: هزینه‌های درمانی بیمه شدگان سلامت از 88 میلیارد تومان در سال 1392 سال گذشته با رشد چند برابری به 157 میلیارد تومان افزایش یافت.

    رمضانی با بیان اینکه میزان پرداخت برای درمان از جیب مردم کاهش یافته است تصریح کرد: میزان پرداخت از جیب مردم از 60 درصد در سال 92 اکنون به 35 درصد کاهش یافته است.

    وی با اشاره به ارائه خدمات به 950 بیمار خاص 5 گانه در استان بوشهر بیان کرد: 950 نفر در استان بوشهر که دارای بیماری‌های 5 گانه خاص شامل تالاسمی ماژور، ام.اس، دیالیزی، پیوند کلیه و هموفیلی هستند از خدمات بیمه سلامت بهره می‌برند و سال گذشته  به صورت متوسط برای هر نفر از این بیماران 10 میلیون تومان هزینه شد.

    مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر هزینه‌های درمانی نسبت به بیمه‌های دریافتی را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: سال قبل حق بیمه وصولی 128 میلیارد تومان بود و  این در حالی است که 157 میلیارد تومان خدمات درمانی به بیمه شدگان سلامت ارائه شد.

    رمضانی با تاکید بر  شناسایی و برخورد با تخلفات درمانی تصریح کرد: سال قبل 79 مورد تخلف درمانی در حوزه بیمه سلامت استان بوشهر کشف شد و با 5 موسسه تعلیق قرارداد و برخی هم لغو قرارداد شد.

    وی، از برنامه‌های امسال بیمه سلامت استان بوشهر خبرداد و بیان کرد: امسال طرح رفع هم‌پوشانی بیمه‌ای در استان عملیاتی شده و بیمه شدگانی که دارای 2 نوع دفترچه بیمه‌ای هستند یکی از آنها باطل می‌شود.

    رمضانی تصریح کرد: با راه‌اندازی سامانه الکترونیک هر فرد باید یک نوع دفترچه درمان داشته باشد تا بر اساس آن بتوان منابع مالی سازمان را مدیریت و خدمات یکسانی به بیمه شدگان ارائه شود.

    مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر از راه‌اندازی سامانه استحقاق سنجی بیمه سلامت  خبرداد و گفت:  این سامانه با اتصال پایگاه‌های برخط دانشگاه علوم پزشکی، سازمان‌های بیمه‌ای و  بیمه‌های تکمیلی در بیمارستان‌ها راه‌اندازی شده است.

    وی اجرای نظام ارجاع الکترونیک و پزشک خانواده و  هدفمند کردن یارانه بیمه رایگان را در اولویت برنامه‌های استان دانست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو