عصر بازار

۳۵۴ هزار نفر در قم تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند

عصر اعتبار- مدیرکل بیمه سلامت استان قم از تحت پوشش بودن ۳۵۴ هزار و ۹۹۱ نفر بیمه‌ شده‌ بیمه سلامت در قم خبر داد.

۳۵۴ هزار نفر در قم تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدرضا فخاریان قمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات اداره کل بیمه سلامت استان برگزار شد اظهار داشت: هفته بیمه از 27 مهر تا سوم آبان ماه بوده است که برنامه‌هایی برای این هفته در نظر گرفته‌ شده است.

    وی با اشاره به پدیده‌های مؤثر در تشکیل سازمان‌های بیمه در کشور، افزود: مقوله سلامتی و بیماری و هزینه‌های آن از دیرباز مورد چالش بوده و بیم بیماری، حادثه و هزینه‌های آن وجود بیمه را ضروری کرده است.

    مدیرکل بیمه سلامت استان قم گفت: با ارائه تعریف بیمه گفت: بیمه سازوکاری است که تعهد می‌شود که بیمه‌گر درازای دریافت وجوهی از بیمه‌ شده خسارت احتمالی را برطرف کند و بیمه برای حکومت‌ها یک اصل ضروری است.

    فخاریان قمی ادامه داد: با بروز بیماری‌های نوپدید، افزایش جمعیت، ورود داروهای جدید و گران‌قیمت، پیشرفت فنّاوری در پزشکی و غیره مواردی هستند که وجود بیمه را ضروری می‌کند

    وی تأکیدات مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری در سند چشم‌انداز توسعه بیمه‌های اجتماعی و نقش مهم آن را متذکر شده‌اند و یکی از موارد آن کوشش همگانی سازمان بیمه سلامت ایران در راستای تأمین مردم به‌ ویژه اقشار محروم جامعه بوده است.

    مدیرکل بیمه سلامت استان قم با اشاره به انواع بیمه‌های سلامت تأکید کرد: در بیمه سلامت صندوق‌های مختلفی وجود دارد، صندوق کارکنان دولت یکی از آن‌ها بوده که حق بیمه آن‌ها دو درصد حقوقشان بوده و علاوه بر آن صندوق خانواده‌های شهدا، قهرمانان، طلاب و ورزشکاران از دیگر انواع آن است.

    فخاریان قمی بیان کرد: صندوق بیمه همگانی افرادی را در برمی‌گیرد که تحت پوشش هیچ بیمه‌ای نیستند و اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها در همین راستا است.

    وی خاطرنشان کرد: صندوق بیمه ایرانیان و صندوق اتباع برای افرادی که به‌صورت قانونی در کشور حضورداشته و تحت پوشش بیمه نبوده وجود دارد و این نوع بیمه از دیگر انواع بیمه در کشور است.

    مدیرکل بیمه سلامت استان قم با اشاره به مراکز طرف قرارداد بیمه سلامت استان، تصریح کرد: 659 مرکز طرف قرارداد برای بیمه سلامت وجود دارد که 23 آزمایشگاه، 10 بیمارستان، یک مرکز رادیوتراپی، سه درمانگاهی دولتی دانشگاهی، سه درمانگاه غیردولتی دانشگاهی و غیره در این میزان جای می‌گیرند.

    فخاریان قمی با ارائه آماری از بیمه‌شدگان در بخش سلامت در استان، ابراز کرد: 354 هزار و 991 نفر کل بیمه‌شده‌های بیمه سلامت هستند که این آمار تا آخر شهریور بوده و هفت دفتر پیشخوان در شهر قم و دو دفتر در دستجرد و جعفریه وجود دارد.

    وی ادامه داد: هزینه‌های درمانی در سال 96، بیش از 223 میلیارد تومان و تعداد بار مراجعه‌ها با دفترچه بیمه سلامت بیش از سه میلیون مورد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو