عصر بازار

تامین اجتماعی هیچگونه محدودیتی برای بیمه اتباع ندارد

عصر اعتبار- مدیر کل اتباع سازمان تامین اجتماعی گفت: تامین اجتماعی هیچگونه محدودیتی برای بیمه اتباع ندارد و افراد در قالب هر شغلی می توانند تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.

تامین اجتماعی هیچگونه محدودیتی برای بیمه اتباع ندارد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر احمدرضا خزاعی درنشست هم‌اندیشی کارشناسان اداره کل سازمان تامین اجتماعی و اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان اظهارکرد:ما مسلمانیم وملاک برتری در دین ما تقوا است و به دور از رنگ لباس و پوست و چهره ، اکرام و احترام ارباب رجوع در اولویت و واجب است .

    مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه از سال ٩٤ تاکنون  ٤٢هزار نفر اتباع خارجی بیمه شده سازمان تامین اجتماعی هستند،گفت: بیمه اتباع نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری کرده و این امر تاثیر پذیرفته از مسئله مهمی همچون حقوق بین الملل و حقوق بشر است و برای وجهه بین المللی این سازمان حائز اهمیت است و امتیازات مثبت را به همراه دارد.

    خزاعی با بیان اینکه بر اساس آمار ٤۰ هزار تبعه خارجی در استان گلستان زندگی می‌کنند،اظهارکرد: در مجموع 1.2 درصد از اتباع خارجی کشور در استان گلستان زندگی می کنند که از این تعداد بعضی دارای کارت کار و اقامت قانونی هستند و سازمان تامین اجتماعی  واجدین شرایط را تحت پوشش بیمه‌ای قرار خواهد داد.

    وی افزود: اتباع خارجی مجاز از بدو شروع به کار، حق برخورداری از خدمات و تعهدات تامین اجتماعی را دارند و هیچ فرقی بین اتباع خارجی و ایرانی در کشور برای برخورداری از خدمات تامین اجتماعی وجود ندارد. آنان با داشتن پروانه یا کارت کار و فعالیت در کارگاه‌های مشمول قانون تأمین اجتماعی مشمول بیمه اجباری می‌شوند و کارفرمایان موظف به ارسال فهرست آنان و پرداخت حق بیمه مربوطه هستند.

    به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، مدیرکل اتباع سازمان تامین اجتماعی در خصوص بیمه ایرانیان خارج از کشور گفت: با توجه به اینکه جمعیتی بالغ بر 3.5 میلیون ایرانی در خارج از کشور حضور دارند، برای بیمه کردن این هموطنان اداره کل اتباع این سازمان نسبت به راه اندازی ٢١ کارگزاری در خارج از کشور اقدام کرده است و حوزه شناسایی جامعه هدف و امور مربوط به نام نویسی، اخذ درخواست، انجام تعهدات کوتاه مدت مانند هزینه های کفن و دفن، اروتز و پروتز و تعهدات بلندمدت مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان از جمله وظایف کارگزارهای تامین اجتماعی در خارج از کشور است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو