عصر بازار

تا سال ۲۰۲۴ میلادی رخ می‌دهد؛

کاهش ۴۰ درصدی ارزش دلار در برابر یورو

عصر اعتبار- مدیر عامل شرکت ارزی ای جی بیست آوشتیس پیش بینی کرد که تا سال ۲۰۲۴ میلادی ارزش دلار در برابر یورو ۴۰ درصد کاهش خواهد یافت.

کاهش ۴۰ درصدی ارزش دلار در برابر یورو
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، «یولف لنداهل» مدیرعامل شرکت ارز «ای جی بیست آسوشیتس» گفت: ارزش دلار آمریکا در برابر یورو تا سال 2024 سال میلادی می تواند به شدت کاهش پیدا کند. وی اعلام کرد که دلار در چرخه ضرر وارد شده است.

    «لنداهل» افزود: از سال 1970 میلادی به بعد، دلار 15 سال چرخه سود دهی و ضرر را تکرار کرده است و اکنون وارد فاز کاهشی خود قرار گرفته است. زمانیکه سرمایه گذاران از این 15 سال چرخه مطالبی را درک کنند، به دلار بدبین می شوند و نسبت به خروج چرخه ضرر آن شک خواهند داشت. اگر سرمایه گذاران غیر آمریکایی در برابر دلار پوشش ریسک بیمه ای نکنند، با پرخطرترین شرایط سرمایه گذاری در 45 سال اخیر روبرو می شوند. 

    این تحلیلگر پیش بینی کرد که هر یورو تا سال 2024 میلادی به 2 دلار می رسد و هر 75 ین به یک دلار خواهد رسید که معادل به ترتیب 41 درصد و 33 درصد کاهش ارزش دلار است. وی گفت: البته چرخه ضرر و سودهی دلار یک الگوی معمول برای اقتصاد است؛ اما سرمایه گذاران معمولا به آن توجه نمی کنند. 

    از نقطه نظر اقتصادی، لینداهل گفت: به دنبال عوامل کاهش ارزش دلار مانند روند نزولی رشد اقتصادی آمریکا این موضوع می تواند منجر به کند شدن روند بازار، تلاطم سیاسی و بیش از حد ارزش گذاری دلار در نمدار برابری قدرت خرید در مقابل ارزهای اصلی جهان شود.

    بر پایه این گزارش، دلار در سال جاری میلادی در مقابل یورو با افزایش ارزش روبرو شده است. بر همین اساس در ابتدای سال جاری میلادی هر 1.25 دلار در مقابل یک یورو بود؛ اما به تازگی هر 1.1542 دلار به یک یورو رسیده است؛ ضمن اینکه دلار در برابر ین ژاپن هم در یکسال اخیر تقریبا تضعیف شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی