عصر بازار

رییس اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد:

دو راهکار بخش خصوصی برای عبور از شرایط فعلی اقتصاد

عصر اعتبار- رییس اتاق بازرگانی تهران برای بهبود شرایط دو راهکار ارائه کرد و گفت: مشورت با بخش خصوصی و دوری از اقتصاد تک محصولی نفت، می‌تواند به بهبود شرایط و عبور از این دوران کمک کند.

دو راهکار بخش خصوصی برای عبور از شرایط فعلی اقتصاد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، مسعود خوانساری درباره پیشنهاد بخش خصوصی برای بهبود شرایط فعلی بازار ارز و اقتصاد کشور، اظهار داشت: در شرایط فعلی دو اقدام بیش از هر کار دیگری اهمیت دارد که در گام نخست دولت باید برای تصمیم گیری درباره مباحث و موارد مختلف، از فعالان بخش خصوصی مشورت بگیرد.

    وی افزود: دیگر اقدام در شرایط فعلی پیشنهاد استفاده بهینه از تحریم ها است، زیرا توفیقی حاصل شده تا از معضل تک محصولی نفت نجات یابیم به شرطی که به پتانسیل های داخلی پی ببریم و با اتکا به آنها مشکلات صادراتی در کشور را حل کنیم.

    رییس اتاق بازرگانی تهران ادامه داد: به طور حتم اگر این اتفاق رخ دهد، بسیاری از مشکلات رفع خواهد شد. خوانساری درباره پیشنهاد یارانه کارت سوخت، گفت: طی یک روز 90 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می شود که نشان می دهد مقدار زیادی از این میزان، قاچاق و مابقی مصرف می شود.

    وی با اشاره به اینکه در سال گذشته، با کوپن به هر ماشینی بنزین داده می شد، ادامه داد: پیشنهاد ما این است از آنجایی که سوخت انفال و متعلق به همه مردم است باید براساس خودرو تخصیص داده شود.

    رییس اتاق بازرگانی تهران گفت: براساس تحقیقات انجام شده، بهره برداری دهک دهم از بنزین ارزان قیمت 25 برابر دهک اول است؛ بنابراین پیشنهاد ما یارانه بنزین است. خوانساری افزود: با آزادسازی یارانه بنزین عدالت برقرار خواهد شد و شرایط برای همه یکسان خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی