عصر بازار

رییس­ سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد:

اختصاص ۷۰ هزار میلیارد تومان برای احیای بافت فرسوده

عصر اعتبار- رییس­ سازمان برنامه و بودجه از اختصاص ۷۰ هزار میلیارد تومان برای احیای بافت فرسوده ۱۰۰ هزار واحد مسکونی جدید در قانون بودجه امسال خبر داد.

اختصاص ۷۰ هزار میلیارد تومان برای احیای بافت فرسوده
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ­ ایبِنا، محمد باقر نوبخت در مراسم امضای تفاهم نامه برنامه تولید و اشتغال در حوزه بازآفرینی شهری پایدار، با اشاره به امضای تفاهم نامه ساخت و احیای بافت فرسوده 100 هزار واحد مسکونی جدید طبق تبصره 18 قانون بودجه سال جاری، اظهار داشت: برای عملیاتی شدن این طرح 65 تا 70 هزار میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت.

    وی افزود:­ 3 هزار میلیارد تومان این طرح از ردیف تبصره 18 و نیز 20 درصد اعتبارات طرح های عمرانی که 12 هزار و 300 میلیارد تومان به همراه­­ 15 هزار میلیارد تومان از محل منابع صندوق توسعه ملی، 30 هزار میلیارد تومان از منابع نظام بانکی و 5 هزار میلیارد تومان از محل تبصره 14­ تخصیص داده می شود.

    رییس­ سازمان برنامه و بودجه با اشاره به شرایط تهدید و تحریم اقتصاد ملی کشور، گفت: همه انتظار دارند از ظرفیت کشور برای خنثی و کم کردن آثار تحریمی استفاده کنیم که یکی از اقدامات در قالب همین تفاهم نامه به اجرا درمی آید که نمادی از برخورداری کشور از ظرفیت داخلی است.

    وی اضافه کرد: مردم توقع دارند نسبت به بافت فرسوده و ایمن سازی آن در مناطق زلزله خیز اقدام اساسی شکل گیرد و این طرح به نوعی بازآفرینی ایمن بخش زندگی مردم است که می تواند تولید و اشتغال را در زنجیره خود به همراه داشته باشد.

    نوبخت گفت: علاوه بر این ساخت 50 هزار واحد مسکونی در شهرها به عنوان واحدهای مسکونی حمایتی و 50 هزار واحد مسکونی روستایی نیز مدنظر قراردارند که می تواند به موازات اجرای طرح فعلی، ­ عملیات اجرایی ­آن نیز آغاز شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی