عصر بازار

رئیس فراکسیون فرش و صنایع‌دستی مجلس:

دستیابی به بازارهای جهانی به شرط برخورداری از اقتصاد پویا

عصر اعتبار- رئیس فراکسیون فرش و صنایع‌دستی مجلس شورای اسلامی، گفت: اگر بخواهیم اقتصاد پویایی داشته باشیم باید از بازارهای جهانی سهمی داشته باشیم و این اتفاق هم زمانی می افتد که در تجارت و توسعه با یک روند تعریف شده حرکت کنیم.

دستیابی به بازارهای جهانی به شرط برخورداری از اقتصاد پویا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، علی وقفچی با ابراز تاسف از اینکه نسبت به کسانی که در اقتصاد فعالیت می کنند دید مثبتی وجود ندارد، تصریح کرد: متاسفانه نسبت به فعالان اقتصادی در کشور دید مثبتی وجود ندارد؛ غافل از اینکه این افراد ضرورتا باید وجود داشته باشند.  

    نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مهم ترین مشکل ما امروز این است که به اقتصاد نگاه علمی نداشته ایم و در واقع بزرگترین چالش ما اقتصاد است.

    رئیس فراکسیون فرش و صنایع‌دستی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: امروزه دیگر در دنیا بحث بازارهای فیزیکی مطرح نیست، بلکه بازارهای مجازی و اینترنتی هستند که اهمیت ویژه ای پیدا کرده  و صاحب رونق شده اند. برای مثال دیدی که در گذشته نسبت به خرید و فروش فرش وجود داشت، دچار تغییر شده و اگر قبلا برای معامله فرش باید دو طرف خریدار و فروشنده حضور پیدا می کردند، امروزه حضور فیزیکی برای این کار لازم نیست و محصول با مشخصاتی که برایش تعریف شده بدون حضور فیزیکی به فروش می رسد.

    وقفچی بر لزوم حمایت از صادرکنندگان تاکید کرد و گفت: دست اندرکاران و مسوولان باید تمام تلاش خود را در جهت حمایت از صادرکنندگان به کار بگیرند. این در حالی است که هم تولیدکنندگان و هم صادرکنندگان باید سلایق جهانی و بازارهای جهانی را شناخته و بر اساس نیاز جهانی حرکت کنند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، اشاره کرد: امروزه بهترین فرش ها را می بافیم، ولی واقعیت این است که باید ببینیم بازار جهانی چه چیزی را می پسندد و طبق نیاز بازار، فرش را عرضه کنیم. شاید فرشی که تولید می کنیم از نظر خودمان بهترین محصول باشد، ولی واقعیت این است که تا مطابق نیاز و سلیقه بازار جهانی تولید نداشته باشیم، در اقتصاد و توسعه موفق نخواهیم بود./

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی