عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس خبر داد:

افزایش حقوق در اختیار دولت است

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید افزایش حقوق کارکنان در اختیار است و می تواند این کار را در سقف بودجه سنواتی و با رعایت دستورالعمل پلکانی انجام دهد.

افزایش حقوق در اختیار دولت است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، عزت الله یوسفیان ملا با اشاره به توافق رئیس جمهور برای افزایش حقوق کارکنان اظهار داشت: دولت برای افزایش حقوق کارکنان دو روش دارد، یکی روش ارزشیابی است که کارکنان بر اساس نحوه عملکرد نمره می گیرند و طبق آن بین 3 تا 5 درصد افزایش حقوق خواهند داشت.

    افزایش حقوق کارکنان به دو روش انجام می شود

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید براینکه افزایش حقوق در هر دو روش در اختیار دولت است، گفت: در گام دوم دولت می تواند در سقف بودجه مصوب افزایش حقوق سالانه را اعمال کند، مثلا به دولت در قانون بودجه اجازه داده می شود حقوق کارکنان را تا 20 درصد افزایش دهد و دولت بر اساس سقف بودجه می تواند تا درصد مشخص شده حقوق ها را افزایش دهد.
    امسال برای افزایش حقوق ها دستورالعمل پلکانی در نظر گرفته شد که متناسب با حقوق دریافتی افزایش ها صورت گیرد یعنی فردی که کمتر حقوق می گیرد درصد افزایش حقوق او بیشتر باشد.

    نماینده مردم آمل در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: دولت تا جایی می تواند افزایش حقوق ها را اعمال کند که از سقف بودجه بالاتر نرود و به عبارتی بدهکار نشود، اما امسال برای افزایش حقوق ها دستورالعمل پلکانی در نظر گرفته شد که متناسب با حقوق دریافتی افزایش ها صورت گیرد یعنی فردی که کمتر حقوق می گیرد درصد افزایش حقوق او بیشتر باشد.

    وی بیان داشت: دریافت مالیات نیز پلکانی است فردی که دریافتی بیشتری دارد مالیات بیشتری هم پرداخت می کند و بر عکس حقوق کمتر درصد مالیات کمتر.

    افزایش حقوق با رعایت دستورالعمل پلکانی

    یوسفیان ملا در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، در خصوص میزان افزایش حقوق های مجدد اظهار داشت: از نگاه قانونی باید افزایش حقوق ها متناسب با تورم باشد اما سوال اینجا است که آیا دولت پول و اعتبار کافی برای این افزایش و پرداخت را دارد؟

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس تاکید کرد: به هر حال دولت افزایش حقوق ها را باید در حد بودجه مصوب انجام دهد و این کار را رعایت دستورالعمل پلکانی صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی