عصر بازار

نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس:

استعلام پیامکی مسیر صعودی چک برگشتی را نزولی می کند

عصر اعتبار- نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس اعلام کرد : استعلام پیامکی مسیر صعودی چک برگشتی را نزولی می کند.

استعلام پیامکی مسیر صعودی چک برگشتی را نزولی می کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، یحیی کمالی پور با اشاره به رشد آمار چک های برگشتی در طی ماه های اخیر، گفت: سخت شدن شرایط اقتصادی جامعه و تعطیلی بسیاری از صنوف و مشاغل بر آمار چک های برگشتی افزود است.

    نماینده مردم رفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه آمار بالای چک های برگشتی بر اطاله دادرسی در مجامع قضایی نیز افزوده است، افزود: چک برگشتی از پنجمین موانع کسب و کار از نظر فعالان اقتصادی بوده و در سال 96 حدود 17 میلیون و 200 هزار فقره چک برگشی در کشور داشته این که طبق بررسی های انجام شده در بازه کوتاه مرداد ماه سال جاری این میزان به بیش از ١.5 میلیون فقره رسیده است.

    وی با تاکید بر اینکه مجلس با اصلاح قانون چک در پی ضابطه مند کردن مراودات مالی است، تصریح کرد: 75 درصد زندانیان جرایم غیرعمد ناشی از صدور چک برگشتی بوده و در سال اخیر این میزان رشد 25 درصدی داشته از این رو باید تدابیری برای کاهش آن داشته باشیم که خوشبختانه در  طرح اصلاح قانون چک محل به این موارد توجه ویژه داشته است.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه با پیامکی شدن استعلام وضعیت چک ها مسدود سازی مسیر کلاهبرداری های تشدید می شود، گفت: اصلاح قانون چک تلاشی از سوی مجلس در راستای بهبود وضعیت اقتصادی کشور بوده که به طور حتم نتایج مطلوب آن پس از اجرا مشهود خواهد بود.

    وی با تاکید بر اینکه باید دقت نظر بیشتری در ارایه چک صورت بگیرد، افزود: مبنای ارایه دسته چک توانایی مالی افراد باید باشد تا فرد بیش از توان مالی خود تعهد نکند.

    کمالی پور با بیان اینکه همراهی بانک مرکزی و تیم اقتصادی دولت در اجرای اصلاحیه قانون چک از اهمیت به سزایی برخوردار است، تصریح به طور حتم با بازگشت اعتماد به فضای اقتصادی به واسطه کاهش آمار چک های برگشتی رکود اقتصادی کاهش یافته و مراودات بانکی دوباره رونق می گیرد.

    وی ادامه داد: سلب امتیاز داشتن دسته چک از کسانی که به عبارتی خوش حساب نیستند از دیگر اقداماتی است که می تواند به ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور کمک کند.

    نایب رئیس کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بیشترین حجم مراودات بانکی در کشور به واسطه چک انجام می شود از این رو اجرای اصلاحیه قانون چک برگشتی از سوی دولت باید در دستور کار برای بهبود شرایط قرار بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو