عصر بازار

یک مقام روس مطرح کرد؛

استقبال روسیه از پیوستن بانک‌های خارجی به جایگزین سوئیفت

عصر اعتبار- بانک‌های خارجی به زودی قادر خواهند بود به شبکه انتقال پول روسیه که جایگزینی برای سوئیفت است، ملحق شوند.

استقبال روسیه از پیوستن بانک‌های خارجی به جایگزین سوئیفت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، بانک‌های خارجی به زودی قادر خواهند بود به شبکه انتقال پول روسیه که جایگزینی برای سویفت می‌باشد، ملحق شوند.

    معاون اول بانک مرکزی روسیه، اولگا اسکوروبوگاتوا، گفت: بانک‌های غیر روسی از امسال پیوستن به ما را شروع خواهند کرد. از همین حالا هم گرایش به سوی ما آغاز شده است.

    پیش از این هم این مقام رسمی گفته بود، با استفاده از سیستم پرداخت جایگزین، شرکت‌های خارجی می‌توانند با روسیه تحریم شده تجارت داشته باشند.

    بانک مرکزی می‌گوید: تا ماه سپتامبر 416 شرکت روسی به این سیستم انتقال مالی که به آن اس‌پی‌اف‌اس می‌گویند ملحق شده‌اند که این شامل خزانه‌داری روسیه و شرکت‌های بزرگ دولتی مانند گازپروم نفت، روس‌نفت و دیگر شرکت‌ها می‌باشد.

    در سال 2014، با وضع اولین دور تحریم‌های اتحادیه اروپا بر ضد روسیه، بر سر بحران اوکران و الحاق مجدد کریمه به روسیه، پتانسیل قطع دسترسی روسیه به سوئیفت، بانک‌های روسیه را نگران کرد.

    سوئیفت در آن زمان اعلام کرد در مسائل و اختلافات سیاسی بی‌طرف باقی می‌ماند.

    اما گزارشات حاکی از این است که علی‌رغم این ادعا، آمریکا توان کافی دارد تا تراکنش‌ها را از طریق سوئیفت مسدود کند. در 2012، روزنامه دانمارکی برلینگسکی، گزارش دارد که مقامات آمریکا توانستند پول انتقال داده شده از طریق یک تاجر دانمارکی به یک بانک آلمانی را به علت تحریم برخی سیگارها کوبایی توسط آمریکا، مصادره کنند. این تراکنش‌ها به دلار آمریکا انجام شده بود و این به واشنگتن اجازه داد آن را بلوکه کند.

    سوئیفت یک شبکه مالی است که انتقال پول با ارزش بالا را فراتر از مرزهای کشورها برای اعضای خود در سراسر جهان فراهم آورده است. پایگاه سوئیفت در بلژیک است اما در هیات مدیره آن مدیرانی از بانک‌های آمریکایی حضور دارند و قانون فدرال آمریکا به این سازمان اجازه می‌دهد تا بر علیه بانک‌ها و موسسات سراسر جهان اقدام کند.

    سوئیفت اکثر پیام‌های بین بانکی را پشتیبانی می‌کند و بیش از 11000 موسسه مالی را در بیش از 200 کشور مرتبط کرده است. اتحادیه اروپا هم بر روی جایگزینی برای سوئیفت کار می‌کند. این پروژه که توسط آلمان پیش برده می‌شود به اروپا کمک می‌کند که تحریم‌های آمریکا بر علیه ایران را دور بزند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو