عصر بازار

بازگشایی پر عرضه نمادهای تاثیر گذار، افت بورس را رقم زد

عصر اعتبار- در پایان معاملات روز جاری شاخص کل با بیشترین تاثیر از افت نمادهای وبملت، شبندر، فولاد، وامید کچاد، با افت حدود ۱۶۵۸ واحدی روبرو شد. روز پر نوسان بازار سرمایه با توجه به بازگشایی پرعرضه نمادهای تاثیرگذار و همچنین ابلاغیه تغییر نرخ محاسبات خوراک و محصولات نمادهای پالایشگاهی به نرخ ارز سامانه نیما، در نهایت افت هر دو شاخص کل و هم وزن را در پی داشت.

بازگشایی پر عرضه نمادهای تاثیر گذار، افت بورس را رقم زد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از عصر بازار، با نزدیک شدن شاخص کل به سقف تاریخی خود، مجددا شاهد ایجاد نوسانات شدید در بورس تهران هستیم. گزارش شش ماهه شرکت ها در حال ارسال بر روی کدال است و نتیجه این گزارش ها، میتواند تکلیف ادامه روند بازار را مشخص کند. امروز شاهد ترافیک ارسال این گزارش ها بودیم. در پی نوسانات  روز جاری در بازار بورس، شاخص کل افت 1659 واحدی را ثبت کرد  و شاخص هم وزن 371 واحد منفی شد.
    در جریان داد و ستدهای امروز با افزایش تقاضا در پالایشی ها متاثر از اعلام خبری مبنی بر تعیین نرخ جدید خوراک پالایشگاه ها، شپنا و شتران به مدار مثبت بازگشتند و شراز صف خرید شد. به نقل از خبرگزاری ایبنا " از ابتدای آبان ماه سال جاری نرخ تسعیر ارز برای محاسبه قیمت خوراک پالایشگاه ها (نفت خام و میعانات گازی) و فرآورده های تحویلی از پالایشگاه ها به شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران (پنج فرآورده اصلی و سوخت هوایی)، برابر با متوسط ماهانه نرخ ارز در سامانه نیما خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی