عصر بازار

برای امهال وام زلزله زدگان ۱۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت می شود

عصر اعتبار- استاندار کرمانشاه گفت: دولت یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بابت امهال ۲ ساله وام های مردم مناطق زلزله زده غرب استان به بانک مرکزی پرداخت می کند.

برای امهال وام زلزله زدگان ۱۵۰۰ میلیارد تومان پرداخت می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، هوشنگ بازوند عصر پنجشنبه در ستاد مدیریت بحران استان که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: دولت در راستای کمک به زلزله زدگان 11 هزار میلیارد تومان بار مالی را تقبل کرده که نشان از عزم جدی مسئولان نظام برای کمک به زلزله زدگان دارد.
    وی اظهار داشت: همچنین دولت 2 هزار و 900 میلیارد تومان مابه تفاوت سود وام های چهار درصد به زلزله زدگان پرداخت می کند.
    استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: مردم‌ شهرستان های ثلاث باباجانی و سرپل ذهاب هنوز در کانکس هستند و امکان دارد که بارندگی ها برای آنان مشکل ساز شود.
    وی افزود: ستاد مدیریت بحران با هماهنگی فرمانداران جلسه ای بگذارند و اگر‌ کانکس هایی در مسیر سیلاب قرار دارند ، جابجا شوند.
    استاندار کرمانشاه تاکید کرد: شرکت آب و فاصلاب نیز کانال ها را لایروبی کند تا از بروز آب گرفتگی ‌جلوگیری شود.
    بازوند افزود: اعتبارات مورد نیاز برای انجام این اقدام ها تامین خواهد شد و نظارت بر کارها را مدیریت بحران انجام خواهد داد.
    وی از شرکت توزیع برق هم خواست که سیستم برق کانکس ها را در مناطق زلزله زده استان کنترل کند تا از بروز حوادث احتمالی جلوگیری شود.
    استاندار کرمانشاه بر جمع آوری کانکس ها در روستاهای بازسازی شده استان تاکید کرد و گفت: فرمانداران و دهیاران کانکس های اهدایی را در روستاها جمع آوری کنند تا از تبدیل شدن روستاها به حلبی آباد جلوگیری شود.
    بازوند به موضوع اعطا زمین به مستاجران نیز اشاره کرد و گفت: تمام مستاجرانی که زمین می گیرند باید کانکس خود را به محل ساخت ساختمان منتقل کنند؛ اردوگاهی در محل ساخت زمین ها طراحی شده که کانکس ها در آن ‌مکان مستقر خواهد شد.
    زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشته است.
    این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 930 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی های صورت گرفته حدود 100 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی نیز آسیب کلی و جزئی دیده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو