عصر بازار

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) مطرح کرد:

بهره مندی از ظرفیت بالقوه نیروی انسانی کشور در جهت اشتغال پایدار، با تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره)، با اشاره به تسهیلات پرداختی توسط بانک قرض الحسنه مهر ایران در راستای اشتغال زایی مددجویان و خودکفایی خانوارهای تحت حمایت، بر ایجاد ظرفیت های بالقوه نیروی انسانی در جهت اشتغال پایدار با استفاده از تسهیلات قرض الحسنه تأکید کرد.

بهره مندی از ظرفیت بالقوه نیروی انسانی کشور در جهت اشتغال پایدار، با تسهیلات بانک قرض الحسنه مهر ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، پرویز فتاح، رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه از سال 94 تا 96 بانک قرض‌الحسنه مهر ایران 142 میلیارد تومان به مددجویان کمیته امداد تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت کرده است افزود: با این مبلغ ده هزار و 400 طرح اجرا شده که نتیجه آن خودکفایی بیش از هشت هزار خانوار تحت حمایت بود. در واقع 80 درصد از وام‌های اشتغال پرداخت شده به ثمر نشسته است.

    رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) بیان داشت: کاهش نرخ بیکاری و شکاف فقر در کشور و افزایش تولید ناخالص ملی، کاهش هزینه های ناهنجاری های اجتماعی ناشی از بیکاری به جهت ایجاد اشتغال برای محرومین و ... بخشی از دستاوردهای این طرح اشتغالزایی بوده است.
    فتاح با بیان اینکه همکاری خوبی میان این نهاد و بانک‌ قرض الحسنه مهر ایران در زمینه اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی به مددجویان و نیازمندان وجود دارد، اظهار داشت: همیشه همکاری خوبی میان کمیته امداد و بانک قرض الحسنه مهر ایران در حوزه‌های توانمندسازی نیازمندان و کمک به رفع مایحتاج ضروری مردم وجود دارد.

    وی ادامه داد: تعامل و هم افزایی برای حل مشکلات مردم به ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه از جمله اقداماتی است که بانک‌ قرض الحسنه مهر ایران با رویکرد مسئولیت اجتماعی، التزام اخلاقی و اعتقاد قلبی خود به آن توجه ویژه‌ای داشته‌اند و اثرات آن نیز بسیار شایسته تقدیر است.

    رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) در این خصوص تصریح کرد: بخشی از معضلات اجتماعی از جمله بیکاری، اعتیاد، طلاق و ... ریشه در مشکلات مالی و اقتصادی دارد و بانک قرض الحسنه مهر ایران با اعطای وامهای ارزان قیمت و قرض الحسنه نقش موثری در کاهش این آسیب‌ها داشته است.

    وی خاطرنشان کرد: طرح‌های اشتغالزایی که کمیته امداد امام خمینی (ره) با کمک بانک‌ها به ویژه بانک قرض الحسنه مهر ایران انجام داده است نقش موثری در توسعه کارآفرینی و ارتقاء عزت اجتماعی داشته و با توجه به وجود ظرفیت‌های بالقوه نیروی انسانی جوان، مستعد و با انگیزه در کشور، به کمک بانک اقدامات شایسته‌ای در زمینه اشتغال پایدار انجام خواهد گرفت.

    فتاح، با تاکید بر ریشه سنت الهی قرض الحسنه در آیات قرآن و روایات اسلامی اظهار کرد: بی‌تردید نهادی که بتواند به یاری افراد نیازمند بشتابد و آن‌ها را در عبور از شرایط بحران مالی حمایت کند، نهادی تأثیرگذار و راهبردی است.

    رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) افزود: ماهیت قرض الحسنه بانک مهر ایران از جنس نیاز مددخواهان و افراد کم توان جامعه است و این بانک همانند نام خود با مهر و مهربانی وافر به دنبال گره گشایی از مشکلات مردم می‌باشد.

    وی تصریح کرد: روحیه کارکنان این بانک با مهر و محبت عجین شده و سابقه خوبی در اهتمام به نیازمندان و به ویژه مددجویان کمیته امداد و سازمان‌های مردم نهاد داشته است.

    شایان ذکر است که امسال نیز اعتبار سهمیه بانک قرض الحسنه مهرایران بر اساس جدول توزیع سهمیه استانی به استناد بند «ب» تبصره 16 قانون بودجه سال 1397 کل کشور مبلغ 500 میلیارد ریال جهت اعطای تسهیلات قرض الحسنه به معرفی شدگان از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) به سراسر کشور ابلاغ شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی