عصر بازار

ایجاد ۱ میلیون شغل جدید با ساخت سالانه ۱ میلیون واحد مسکونی

عصر اعتبار- رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: به ازای هر واحد مسکونی که ساخته می شود حداقل یک و نیم نفر شغل ایجاد می شود. ظرفیت تولید یک میلیون واحد مسکونی را در سال داریم که بعبارتی بیش از یک میلیون نفر شغل ایجاد خواهد شد و صنایع مرتبط با مسکن هم رشد می کنند.

ایجاد ۱ میلیون شغل جدید با ساخت سالانه ۱ میلیون واحد مسکونی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی در ارتباط تلفنی با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیما گفت: مشکل امروز ما در وزارت صنایع نیست بلکه مشکل صنعت در بیرون از وزارتخانه است و مواردی که تیم اقتصادی دولت باید درباره بانک ها، بیمه ها، گمرک و مالیات بر ارزش افزوده تصمیم بگیرد.

    عزیز اکبریان با بیان اینکه تصدی گری دولت و خصولتی ها گریبان صنعت خودرو را گرفته است، افزود: عمده خودروسازی در کشورمان سهم دولت و خصولتی هاست و خصوصی سازی واقعی نیست. تا زمانی که سکان این صنعت را به دست تولیدکننده خصوصی واقعی ندهیم، مشکلات حل نمی شود و این را باید نظام تصمیم بگیرد.

    وی اضافه کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت می تواند این موضوع را پیگیری و در دولت، فعال و به مجلس شورای اسلامی منعکس کند و اگر لازم شد از مقام معظم رهبری، مجوز بگیرد و مجلس هم با همه توان می تواند کمک کند.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هم در ارتباط تلفنی با این برنامه گفت: موضوع مسکن یکی از خلاءهای اساسی دولت است و رئیس جمهور هم به درستی اشاره کرد که در این حوزه بدهکار مردم است.

    محمدرضا رضایی با اشاره به اینکه مسکن مهر در دولت دهم آغاز شد و قرار بود در دولت های یازدهم و دوازدهم به پایان برسد، گفت: متاسفانه این گونه نشد و دولت یازدهم هم طرح مسکن اجتماعی را ارائه کرد که هنوز آثار جدی را از آن شاهد نیستیم.

    وی ادامه داد: حدود 20 میلیون نفر از مردم در بافت های آسیب پذیر و فرسوده و در حاشیه شهرها زندگی می کنند که در مقابل حوادث غیر مترقه آسیب پذیرند.

    رضایی با بیان اینکه بیش از 4 و نیم میلیون واحد مسکونی در کشور کم داریم، افزود: به علت نبود تعادل میان عرضه و تقاضا شاهد افزایش قیمت مسکن و اجاره بهاء هستیم.

    وی اضافه کرد: به ازای هر واحد مسکونی که ساخته می شود حداقل یک و نیم نفر شغل ایجاد می شود. ظرفیت تولید یک میلیون واحد مسکونی را در سال داریم بعبارتی بیش از یک میلیون نفر شغل ایجاد خواهد شد و صنایع مرتبط با مسکن هم رشد می کنند.

    رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: اسلامی وزیر راه و شهرسازی قول داد تا پایان دولت دوازدهم ساخت همه واحدهای مسکن مهر به پایان برسد و امیدواریم شاهد شروع اجرای طرح مسکن اجتماعی هم باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو