عصر بازار

وزیر صمت خبر داد:

ایجاد خط ویژه گمرکی برای تولید

عصر اعتبار- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: براساس توافقی که به زودی با گمرک انجام خواهیم داد یک خط ویژه برای تسهیل ورود مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای برای خط تولید ایجاد خواهد شد.

ایجاد خط ویژه گمرکی برای تولید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، رضا رحمانی در صبحانه کاری با رییس کل گمرک به بررسی وضعیت واردات و صادرات و رسوب کالا در گمرک کشور پرداخت و افزود: بعضی از ساز و کارها که در گذشته و برای شرایط عادی کشور ایجاد شده‌ بود باید در شرایط فعلی روزآمد و کارآمد شود و شرایط تحریم و جنگ اقتصادی را با قوانین و آیین نامه‌ های به روز شده اداره کرد.

    وزیر صنعت، معدن وتجارت افزود: بیشتر مشکلات با تغییر ذهن و دیدگاه نسبت به شرایط فعلی کشور قابل حل خواهد بود و باید با همفکری گمرک با استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه مصوبات لازم برای تسهیل ترخیص و ایجاد خط ویژه برای ترخیص مواد اولیه را دریافت کنیم.

    رحمانی با اشاره به لزوم تسهیل ترخیص سریع تر مواد اولیه تولید گفت: معاونین وزیر صنعت آماده هستند در اسرع وقت تمامی بخشنامه های صادره را در کمترین زمان مورد بررسی و تجدید نظر قرار دهند تا شرایط صادرات و واردات برای کمک به تولید و حفظ اشتغال تسهیل و کارآمدتر شود.

    وی با تأکید بر ضرورت توجه به مشکلات تولید و حفظ اشتغال کشور، اظهارداشت: براساس توافقی که به زودی با گمرک انجام خواهیم داد یک خط ویژه برای تسهیل ورود مواد اولیه و کالاهای واسطه‌ای برای خط تولید ایجاد خواهد شد که تمامی کالاهایی که در کف گمرک معطل است ظرف مدت کوتاهی ترخیص شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی