عصر بازار

ثروت میلیاردرهای جهان با ۲۰ درصد افزایش به ۸.۹ تریلیون دلار رسید

عصر اعتبار- بررسی‌های اخیر نشان می‌دهد مجموع ثروت میلیاردرهای جهان در سال ۲۰۱۷ میلای با ۲۰ درصد رشد به ۸.۹ تریلیون دلار رسید.

ثروت میلیاردرهای جهان با ۲۰ درصد افزایش به ۸.۹ تریلیون دلار رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، گزارش مشترک منتشر شده از سوی «یو بی اس» و «پی دابلویو سی» نشان می دهد که ثروت 2 هزار و 158 میلیاردر جهان در سال 2017 میلادی با 20 درصد افزایش به 8 تریلیون و 900 میلیارد دلار رسید که بالاترین رقم ثبت شده است.

    در این گزارش آمده که در طی 30 سال اخیر ثروت میلیاردرهای جهان به شدت رو به افزایش است. بیش از 40 نفر از 179 میلیارد جدید که در سال گذشته میلادی به فهرست میلیاردرهای جهان اضافه شدند با ارث بردن دارایی به این عنوان نائل شدند.

    در حال حاضر، انتقال ثروت بزرگ شروع شده و طی 5 سال اخیر مبالغی که از سوی متوفیان میلیاردر به میلیاردرها انتقال داده شده، به طور متوسط سالانه 17 درصد رشد نشان می دهد که مجموع آن در سال 2017 میلادی به 117 میلیارد دلار رسید. در سال گذشته میلادی فقط 44 وارث هر کدام بیش از یک میلیارد دلار ارث بردند.

    بر اساس این مطالعه، مهد میلیاردهای جهان چین است و هر هفته دو میلیاردر جدید در چین به وجود می آید. مجموع ثروت میلیاردرهای چینی با 39 درصد افزایش به 1.12 تریلیون دلار رسید. همچنین در یک دهه گذشته، میلیاردرهای چینی موفق ترین دارندگان شرکت های جهان بوده اند. جمعیت زیاد چین، نوآوری فناوری و رشد بهره بری که با حمایت دولت ترکیب شده در حال ایجاد فرصت های استثنایی برای افراد بمنظور ایجاد کسب و کار و زندگی بهتر شده است.

    بر پایه این گزارش، تعداد میلیاردرهای جهان در سال 2017 میلادی با 9 درصد رشد به دو هزار و 158 نفر رسید که این رقم برای سال قبل از آن یکهزار و 979 نفر ثبت شده بود. در حال حاضر، زنان همچنان سهم کمی را در میان مجموع میلیاردرهای جهان با 11 درصد به خود اختصاص داده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی