عصر بازار

انتخاب عضو هیات‌مدیره بانک سپه به عنوان سخنران ویژه نشست ارز رمز ملی

عصر اعتبار- دکتر سیدمهدی حسینی عضو هیات‌مدیره بانک سپه به عنوان سخنران ویژه نشست «ارز رمز ملی» انتخاب شد.

انتخاب عضو هیات‌مدیره بانک سپه به عنوان سخنران ویژه نشست ارز رمز ملی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، این رویداد از جمله برنامه‌های جانبی ITE 2018 است که روز سه‌شنبه 22 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود.

    حسینی از فعالان با سابقه حوزه بانکداری و فناوری‌های مالی است و شورای سیاستگذاری نمایشگاه بین‌المللی تراکنش ایران، بر همین مبنا وی را به عنوان سخنران ویژه نشست ارز رمز ملی انتخاب کرد.

    با ظهور تکنولوژی‌ها و مفاهیمی جدیدی چون ارزهای رمزنگاری شده، تغییر رویکرد در عرصه سیاست‌های مالی و پولی ضرورتی انکارناپذیر است. در ایران بنا بر ضرورت‌های فناوری و  شرایط ملی و بین‌المللی، شکل‌گیری یک ارز دیجیتالی ملی به عنوان موضوعی مهم در کانون توجه بسیاری از مدیران و تصمیم‌گیران قرار گرفته است.

    در نشست ارز رمز ملی، دلایل این امر و چگونگی رسیدن به هدف تعیین شده مورد بحث قرار می‌گیرد. برخی از محورهای این سمنیار عبارتند از: تفاوت ارز رمزهای متمرکز و غیرمتمرکز و موضع رگولاتوری در مورد این فناوری‌های جدید، تبیین ضرورت‌ها، کارکردها و فواید ارز رمز ملی؛ به ویژه در شرایط بازگشت تحریم‌ها، تجربه‌های جهانی در این حوزه و بهترین الگو برای ایران.

    بررسی فرایندهای مورد نیاز برای شکل‌گیری ارز رمز ملی و لزوم شکل‌گیری اجماع نخبگان و تفاهم ملی و هماهنگی رویه‌ها میان ارگان‌ها و سازمان‌های مختلف برای شکل‌گیری ارز رمز ملی از دیگر مباحثی هستند که در این نشست به آنها پرداخته می‌شود.

    چهارمین نمایشگاه بین‌المللی تراکنش ایران، 22 تا 24 آبان ماه سال جاری، در در محل دائمی نمایشگاه‌های شهرداری تهران، واقع در بوستان گفت‌وگو برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی