عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس پاسخ داد:

آیا می توان از ظرفیت سپرده های ارزی در بخش تولید استفاده کرد؟

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:می توان از ظرفیت سپرده های ارزی در بخش تولید استفاده شود اما انجام این مهم باید حساب شده باشد.

آیا می توان از ظرفیت سپرده های ارزی در بخش تولید استفاده کرد؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، محمود بهمنی درباره سپرده ارزی گفت:مردم از سپرده گذاری ارزی این انتظار را دارند که در هر زمانی لازم داشتند بتوانند ارزهای خود را از بانک تسویهکنند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:بانک ها باید این توانایی را داشته باشند که زمانی که از ظرفیت سپرده ارزی در بخش تولید استفاده کردند، بتوانند جوابگوی سپرده گذاران ارزی خود نیز باشند.

    ارائه تسهیلات ارزی از طریق صندوق توسعه ملی امکانپذیر است

    نماینده مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد:در حال حاضر ارائه تسهیلات ارزی تنها از طریق صندوق توسعه ملی ممکن است اما اینکه بانک بخواهد تمامی سپرده ارزی مشتری را ذخیره کند و در سررسید اصل و سود تسویه کند غیرممکن است بنابراین طبیعی است براساس بانکداری اسلامی باید از سپرده ارزی استفاده صحیح شود.

    بهمنی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، افزود:می توان از ظرفیت سپرده های ارزی در بخش تولید استفاده شود اما انجام این مهم باید حساب شده باشد.

    گفتنی است بانک مرکزی در بخشنامه‌ای مقررات و شرایط سپرده‌گیری ارزی را به شبکه بانکی ابلاغ کرده است که طبق این بخشنامه، بانک‌ها نسبت به سپرده‌گیری ارزی به صورت اسکناس به ارزهای یورو با سود سه درصد، درهم امارات دو درصد و دلار با نرخ چهار درصد با تضمین بانک مرکزی مجاز شده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی