عصر بازار

عضو کمیسیون عمران مجلس:

تسهیلات مسکن زوجین باید ۳۰۰ میلیون تومان باشد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: امروز با توجه به افزایش قیمت مسکن، مردم دیگر نمی توانند فکر خرید مسکن را در سر بیاورند و این مسئله موجب رکود بازار مسکن و کاهش عرضه و تقاضا در این بازار می شود.

تسهیلات مسکن زوجین باید ۳۰۰ میلیون تومان باشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، سیدهادی بهادری با اشاره به اظهارات مسئولان بانک مسکن درباره متنفی شدن افزایش وام مسکن، گفت: وام مسکن یک شمشیر دولبه است، زیرا زمانی که وام مسکن افزایش پیدا می کند، عملا عرضه و تقاضا بالا رفته و قیمت مسکن بالا می رود و عملا وام کارایی خود را از دست می دهد، اما قطعا افزایش نیافتن تسهیلات نیز تبعات بسیاری را به دنبال دارد.

    افزایش 80 درصدی قیمت مسکن در سال جاری نسبت به سال گذشته/ افزایش سه برابری قیمت ملک در برخی نقاط تهران

    نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه بر اساس آمارها، قیمت مسکن در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 80 درصد افزایش یافته است، ادامه داد: امروز شاهد هستیم که قیمت ملک در برخی از نقاط تهران حتی به سه برابر افزایش یافته است.

    مردم دیگر نمی توانند فکر خرید مسکن را در سر بیاورند

    بهادری افزود: امروز با توجه به افزایش قیمت مسکن، مردم دیگر نمی توانند فکر خرید مسکن را در سر بیاورند و این مسئله موجب رکود بازار مسکن و کاهش عرضه و تقاضا در این بازار می شود، از این رو سریع ترین و بهترین راه کار در این عرصه افزایش قیمت است.

    حداقل میزان تسهیلات برای یک زوج باید حدود 300 میلیون تومان باشد

    این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در شرایط کنونی میزان وام مسکن برای یک زوج حدود 160 میلیون تومان است، این در حالی است که مردم برای خرید خانه حداقل به دو برابر این میزان تسهیلات نیاز دارند، از این رو بارها گفته ام که حداقل میزان تسهیلات برای یک زوج باید حدود 300 میلیون تومان باشد.

    دولت باید استراتژی بلند مدتی را در عرصه مسکن تبیین کند
    به نظر می رسد که سیاست افزایش‌تسهیلات مسکن به تنهایی در کنترل این بازار و کاهش تلاطمات و افزایش خانه دار شدن مردم اثرگذار نیست و قطعا دولت باید استراتژی بلند مدت و دقیقی را در این عرصه تبیین کند

    وی گفت: به نظر می رسد که سیاست افزایش تسهیلات مسکن به تنهایی در کنترل این بازار و کاهش تلاطمات و افزایش خانه دار شدن مردم اثرگذار نیست و قطعا دولت باید استراتژی بلند مدت و دقیقی را در این عرصه تبیین کند.

    تسهیلات مسکن روی میز کمیسیون عمران مجلس

    عضو کمیسیون عمران مجلس از بررسی پرونده تسهیلات مسکن در این کمیسیون خبر داد و گفت: قطعا در این نشست، مسئولان مربوطه گزارشی درباره روند تخصیص وام مسکن ارائه خواهند کرد و شرایط برای اعمال سیاست های جدید در افزایش وام مسکن مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی