عصر بازار

عملیاتی‌شدن بیمه مسئولیت؛

گام‌های اولیه معاونت علمی برای صدور بیمه‌نامه محصولات دانش‌بنیان

عصر اعتبار- معاون توسعه و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری از آغاز همکاری با یکی از بیمه‌ها برای صدور بیمه‌نامه محصولات دانش‌بنیان خبر داد و گفت: صدور بیمه‌نامه برای محصولات دانش‌بنیان در مراحل مقدماتی است و بر اساس قوانین جدید در تلاش هستیم تا این زمینه فراهم شود.

گام‌های اولیه معاونت علمی برای صدور بیمه‌نامه محصولات دانش‌بنیان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر علیرضا دلیری امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه میان معاونت علمی و بیمه مرکزی با اشاره به ضرورت صدور بیمه‌نامه برای محصولات دانش‌بنیان اظهار کرد: در این راستا با یکی از بیمه‌ها مذاکراتی را آغاز کردیم تا بتوانیم بسته حمایتی بیمه‌ای برای محصولات ویژه بیمه صادر کنیم.

    وی با بیان اینکه بسترهای قانونی در این زمینه وجود دارد، اظهارکرد: این امر در مراحل مقدماتی و اجرایی قرار دارد و با قوانین موجود امیدواریم به‌زودی بیمه محصولات دانش‌بنیان فراهم شود.

    دلیری همچنین با اشاره به مذاکرات پنج ساله با بیمه مرکزی، افزود: ما نیازهایی برای همکاری نهادهای مالی مانند بورس و صدور ضمانت‌نامه و بیمه‌نامه داشتیم که در این راستا خوشبختانه مذاکرات ما با بانک‌ها موفق بوده است.

    وی در عین حال با تاکید بر اینکه در ابتدا مذاکره با بخش‌های بانکی و بیمه‌ای با مقاومت‌هایی همراه بوده است، ابراز خرسندی کرد که امروزه به شکوفایی در این دو حوزه نایل شده‌ایم.

    معاون توسعه و مدیریت معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری با اشاره به همکاری بانک‌ها با شرکت‌های دانش‌بنیان گفت: در حال حاضر بانک‌ها از شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت 14 هزار میلیارد تومانی داشته‌اند، ضمن آنکه صندوق‌های ضمانت نیز خدمات خوبی به شرکت‌ها ارائه می‌دهند.

    وی با اشاره به امضای تفاهم‌نامه با بیمه مرکزی گفت: هدف ما از امضای این تفاهم‌نامه ورود استارتاپ‌ها به فعالیت‌های بیمه‌ای است و در این حوزه بسته‌های جدید حمایتی ارائه می‌شود.

    وی اضافه کرد: در گذشته بیمه‌هایی چون بیمه مسئولیت داشته‌ایم، ولی تاکنون عملیاتی نشده و اگر شرکت‌های دانش‌بنیان بتوانند در این عرصه وارد شوند،‌ خدمات خوبی به این شرکت‌ها ارائه خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو