عصر بازار

رئیس سازمان برنامه و بودجه مطرح کرد:

رشد ۲۰ درصدی منابع بودجه کشور با وجود تحریم‌ها

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: براساس گزارش های خزانه هر چند همه منابع و مصارف به اندازه در بودجه تحقق نیافته اما نسبت به هفت ماهه سال گذشته ۲۰ درصد در منابع با توجه به تحریم هایی که بدخواهان انجام دادند افزایش داشته ایم.

رشد ۲۰ درصدی منابع بودجه کشور با وجود تحریم‌ها
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمدباقر نوبخت بعد از پایان جلسه کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هدف از حضورم امروز در این کمیسیون با توجه به اینکه در هشتمین ماه سال جاری هستیم و بعد از تصویب بودجه ارزیابی آن از اهمیت برخوردار است گزارشی از عملکرد بودجه را در هفت ماهه سال جاری به نمایندگان این کمیسیون ارائه کردم.
    رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: براساس گزارش های خزانه هر چند همه منابع و مصارف به اندازه در بودجه تحقق نیافته اما نسبت به هفت ماهه سال گذشته 20 درصد در منابع با توجه به تحریم هایی که بدخواهان انجام دادند افزایش داشته ایم.
    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: در کنار افزایش 20 درصدی منابع، مصارف جاری هم به موازات آن رشد داشته است.
    وی با بیان اینکه عمده رشد در اعتبارات عمرانی است افزود: تا یکم آبان ماه جاری بالغ بر 30 هزار میلیارد تومان در بخش اعتبارات عمرانی پرداخت شد در حالی که در هفت ماهه سال گذشته این مبلغ 13 هزار میلیارد تومان بود.
    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ادامه داد: در ماه های باقیمانده تلاش می کنیم ثبات اقتصادی لازم را ایجاد کنیم و در کنار نابسامانی بازار ارز نیز همکارانم برای کنترل بودجه بر سیاست مالی مسلط شوند.
    نوبخت تصریح کرد: خوشبختانه براساس سیاست های اجرا گرفته تاکنون پرداخت های مربوط به یارانه، بازنشستگی و کارکنان دولت انجام شده است به طوری که در نیمه اول سال 3600 میلیارد تومان پاداش بازنشستگان فرهنگی پرداخت شده همچنین 12 هزار و 600 میلیارد تومان خرید تضمینی گندم توسط دولت از کشاورزان انجام شده است.
    وی ادامه داد: این در حالی است که در سال های گذشته نمی توانستیم مطالبات کشاورزان را تسویه کنیم.
    رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در پایان گفت: با توجه به شرایط تحریم ها تا پایان مهرماه پول تمام خریدهای گندم صورت گرفته از کشاورزان و یارانه پرداخت شده است و همه این موارد در شرایطی بود که در تحریم هستیم.
    وی افزود: امیدواریم بخش دیگر اقتصاد در کنار بودجه مانند ارز به گونه ای تنظیم شود که تا آخر سال اعلام کنیم به رغم همه تحریم ها ثبات اقتصادی حفظ شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی