عصر بازار

صنعت سودآور ارزهای دیجیتالی

عصر اعتبار- تحلیلگران فعال در حوزه بلاک‌چین برآورد کرده‌اند که ارزهای رمزنگاری شده تا سال ۲۰۲۴ میلادی به یک صنعت ۴/ ۱ میلیارد دلاری تبدیل خواهد شد.

صنعت سودآور ارزهای دیجیتالی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، طی چند سال اخیر ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده بسیاری همچون بیت‌کوین، مونرو، ریپل و اتریوم از محبوبیت و استقبال بی‌نظیری برخوردار شده و کاربران بسیاری در جهان به‌دنبال استخراج و تبدیل پول‌های خود به ارزهای دیجیتالی هستند؛ چراکه این روزها بسیاری از افراد با خرید و استخراج این ارز توانسته‌اند به پول زیادی دست پیدا کنند.

    چندی پیش بود که کارشناسان پیش‌بینی کردند با شکوفایی فناوری بلاک‌چین، روند استخراج ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده نیز صعودی خواهد شد و رشد قابل‌ملاحظه‌ای را تجربه خواهد کرد. حالا تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقات بازار MarketsandMarkets که در وب‌سایت بیت‌کوین نیوز آمده است، از پتانسیل بالای این صنعت رو به رشد سخن گفته و برآورد کرده است که تا سال 2024 میلادی، به یک صنعت 4/ 1 میلیارد دلاری تبدیل خواهد شد؛ چراکه رشد سالانه بازار دارایی‌های دیجیتالی، 18/ 6 درصد پیش‌بینی شده است.

    برایان آرمسترانگ، مدیرعامل صرافی کوین‌بیس که در زمینه ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده فعالیت می‌کند، چندی پیش گفته بود که تا پنج سال آینده تعداد افراد و مشتریان حاضر در اکوسیستم ارزهای دیجیتال رمزپایه از 40 میلیون نفر کنونی به یک میلیارد نفر خواهد رسید.

    فناوری ارزهای دیجیتالی رمزپایه همچون بیت‌کوین یک پول رمزنگاری شده است که این امکان را به کاربران می‌دهد که بدون نیاز به هیچ بانکی مبادلات مالی خود را انجام دهند و همچنین هویت طرفین معامله نیز ناشناس باقی بماند. ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده باید توسط سخت‌افزارهای قدرتمندی که معمولا کارت گرافیک موجود در ابررایانه‌هاست، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.

    گفته می‌شود ارزهای دیجیتالی رمزپایه غیرقابل هک هستند و باید به‌صورت ناشناس و با استفاده از سخت‌افزارهای قدرتمندی از پلت‌فرم‌های مخصوص استخراج این نوع ارزهای مجازی، استخراج یا به اصطلاح ماینینگ شوند.

    بسیاری از کشورهای جهان ابتدا در تلاش بودند تا این پول بی‌افسار را کنترل کرده و معاملات با آن را تا حد امکان محدود کنند؛ چراکه آنها بر این باورند بیت‌کوین به تجارت‌های غیرقانونی و غیرمجاز همچون تجارت اسلحه، تجهیزات تروریستی، قاچاق دارو و مواد مخدر دامن‌زده و به علت آنکه مقامات قضایی و پلیس نمی‌توانند طرفین معامله را شناسایی و ردگیری کنند، باعث سهولت استفاده از آن می‌شود. این در حالی‌ است که برخی کشورها با وضع قوانین دقیق و درست، استفاده از این ارزهای دیجیتالی رمزنگاری شده را مجاز اعلام کرده‌اند.

    به گزارش ارز دیجیتال، حدود 10 سال پیش، در 31 اکتبر 2008 وایت‌پیپر یا گزارش عملکرد بیت‌کوین منتشر شد و این آغاز رسمی ماجراهای ارزهای دیجیتال و تولد بیت‌کوین بود. عنوان این وایت‌پیپر «بیت‌کوین: سامانه پول الکترونیک همتا به همتا» بود و توسط شخص یا گروهی از افراد ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو نوشته شده بود. هویت ساتوشی هرگز کشف نشده و همچنان به‌صورت راز باقی مانده است.

    وایت‌پیپر بیت‌کوین ابتدا به ایمیل برخی از سایفرپانک‌های مشهور ارسال شد. هدف این گروه همان‌طور که در بیانیه 1993 آنها آمده بود، دفاع از حریم خصوصی آنلاین با استفاده از نرم‌افزار، رمزنگاری و ارز دیجیتال بود. این فهرست ایمیل ابتدا در سال 1992 توسط اریک هیوز، جان گیلمور و تیموتی می راه‌اندازی شد و از سال 1997 به‌عنوان خدمات ارسال ایمیل به‌صورت ناشناس شروع به کار کرد. این سیستم هنگام ارسال ایمیل‌ها اطلاعات فرستنده را حذف می‌کند و ایمیل را به‌صورت ناشناس می‌فرستد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی