عصر بازار

کمیسیون اقتصادی اروپا رشد منطقه یورو را با کاهش پیش‌بینی کرد

عصر اعتبار- کمیسیون اقتصادی اروپا رشد منطقه یورو را در سال جاری و آینده میلادی با روند نزولی برآورد کرد.

کمیسیون اقتصادی اروپا رشد منطقه یورو را با کاهش پیش‌بینی کرد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، کمیسیون اقتصادی اروپا پیش بینی خود را برای رشد اقتصادی منطقه یورو به دلیل تنش های بین المللی اقتصادی و ژئوپلتیکی و نیز افزایش قیمت نفت برای سال های پیش رو با کاهش پیش بینی کرد.  

    این کمیسیون برآورد خود را برای رشد اقتصادی در منطقه یورو برای سال 2018 میلادی به 2.1 درصد کاهش داد و این رقم را برای سال 2019 میلادی 1.9 درصد اعلام کرد؛ این در حالی است که پیش از این رقم 2 درصد برآورد شده بود. همچنین رشد اقتصادی منطقه یورو در سال 2017 میلادی با رسیدن به 2.4 درصد بیشترین رکورد 10 سال اخیر را به خود اختصاص داد.

    کمیسیون اقتصادی اروپا اعلام کرد که کاهش رشد تجارت جهانی، افزایش بلاتکلیفی و بالا رفتن قیمت نفت تاثیر منفی بر روی رشد اقتصادی بطور کل می گذارد؛ ضمن اینکه به دنبال کاهش بهبود بازار کار، فعالیت اقتصادی در کشورهای عضو اتحادیه اروپا کاهش پیدا می کند.  

    همچنین محرک های اقتصادی در سطح جهانی در حوزه رشد و تجارت جهان در سال گذشته میلادی بر روی اقتصاد اروپا تاثیر مثبت گذاشت؛ اما چشم انداز رشد اقتصادی به دنبال بالا گرفتن تنش های تجاری، رشد جهانی را با روند نزولی روبرو می کند.

    بر همین اساس، بخشی از کاهش پیش بینی رشد اقتصادی اروپا به پایان یافتن برنامه خرید دارایی از سوی بانک مرکزی اروپا تا پایان سال جاری میلادی بر می گردد. بر پایه این گزارش، کمیسیون اقتصادی اروپا پیش بینی خود از نرخ تورم منطقه یورو را در سال 2018 و 2019 میلادی 1.8 درصد عنوان کرد که پیش از این رقم 1.7 درصد را برآورد کرده بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی