عصر بازار

نائب رئیس کمیسیون بازار پول اتاق تهران:

هیچ کس از فهرست تحریم های آمریکا شوکه نشد

عصر اعتبار- نائب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران با بیان اینکه، هیچ کس از اعمال تحریم های جدید دولت ترامپ شوکه نشد،گفت: دور جدید تحریم های آمریکا پیش از این اثرات خود را بر ارز و بورس گذاشته بود.

هیچ کس از فهرست تحریم های آمریکا شوکه نشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، سیدحسین سلیمی درباره تاثیر اعمال تحریم های آمریکا بر بازارهای مختلف، افزود: تحریم های آمریکا پیش از این تاثیرات خود را بر بازارهای مختلف از جمله ارز، طلا و بورس گذاشته بود زیرا که همه انتظار چنین فهرستی برای تحریم از سوی آمریکا را داشتند.

    به تازگی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور جنجالی آمریکا دور جدید تحریم های این کشور علیه ایران را آغاز کرد که براساس آن تقریبا تمامی بانک های ایرانی و حتی برخی از شرکت های زیرمجموعه و شعبات آنها در فهرست تحریم قرار گرفته اند.

    وی ادامه داد: همه می دانستیم که آمریکا برای فشار بر ایران شرکت های کشتیرانی و هواپیمایی را در فهرست تحریم های خود قرار می دهد و این موضوع باعث شده تا بازار شوکه نشود.

    عضو هیات مدیره بانک خاورمیانه در عین حال خاطرنشان کرد که احتمال دارد در ماه های آینده به دلیل برخی از محدودیت ها در زمینه تجارت خارجی و نقل و انتقال پول، اثرات منفی تحریم ها در بازار دیده شود.

    عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تمامی بانک ها، بیشتر شرکت های بیمه و تمام کارگزاری ها در فهرست تحریم های جدید آمریکا قرار گرفته اند، گفت: تجارت خارجی با این تحریم ها بسیار مشکل خواهد شد زیرا که عمده شرکت های حمل و نقل که قرار است کالاهای صادراتی ایران را حمل کنند، در فهرست تحریم هستند و بانک ها نیز نمی توانند پول را برگردانند.

    وی به ترس خریداران خارجی کالاهای ایرانی از آمریکا اشاره کرد و افزود: بسیاری از شرکت های پتروشیمی ایران در فهرست تحریم ها قرار دارند و احتمال دارد در کوتاه مدت، از 18 تا 20 میلیارد دلار میزان صادرات سالانه آنها مقداری کاسته شود.

    سلیمی درباره ساز و کار مالی اتحادیه اروپا (SPV)  برای کار با ایران به منظور حفظ برجام گفت: امیدی هست که اروپا برای حفظ برجام این اقدام را انجام دهد و احتمالا دریچه ای برای تجارت باز شود.

    نائب رئیس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق ایران ادامه داد: نکته مهم درباره این ساز و کار آن است که آیا شرکت های اروپایی جسارت کار با شرکت هایی که مشمول تحریم آمریکا هستند را خواهند داشت یا بازهم می ترسند؟

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو