عصر بازار

مدیرعامل صندوق بازنشستگی خبر داد:

راه‌اندازی هلدینگ‌های جدید در بازارهای آسیایی

هدایت هلدینگ‌ها برای خروج از سبد وزنی

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از راه‌اندازی دبیرخانه صندوق های بازنشستگی آسیایی خبر داد و گفت: دومین بنگاه اقتصادی کشور را در اختیار داریم و باید به سمت حضور فعال در بازار پول و سرمایه برویم.

راه‌اندازی هلدینگ‌های جدید در بازارهای آسیایی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، جمشید تقی زاده گفت: صندوق بازنشستگی کشوری آمادگی دارد تا دبیرخانه صندوق بازنشستگی کشورهای آسیایی را راه اندازی کند تا از این طریق شرکتهای پتروشیمی بسیاری که در آسیا حرف اول را می زنند اگر بشود سهامدار ما خواهند شد.

    وی افزود: صندوق بازنشستگی دومین بنگاه اقتصادی کشور است که یک میلیون و 400 هزار بازنشسته را زیر پوشش دارد.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت:به طور مثال در گردشگری کشور مالزی در آسیا خوب است و ما می توانیم بخشهایی از هلدینگ هوایی خود را در اختیار آنها قرار دهیم و در مقابل هلدینگی در مالزی برپا کنیم.

    تقی زاده گفت: همچنین فولاد چین مناسب است می رویم و بازار جدیدی را در آن منطقه راه اندازی می کنیم.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بنابراین تشکیل دبیرخانه صندوق های بازنشستگی آسیایی و تعامل و مشارکت با صندوق ها در سطح آسیا به منظور هم افزایی و استفاده از ظرفیت های موجود از نفت ،گاز و پتروشیمی گرفته تا گردشگری و حرکت در جهت صندوقهای بزرگی که اکنون حرف اول را در اقتصاد بسیاری از کشورها از جمله ژاپن و نروژ می زنند در نگاه تازه به صندوق بازنشستگی کشوری خواهند بود.

    وی اظهار کرد: هدایت هلدینگ ها و شرکت های تابعه به سمت اجرای حاکمیت شرکتی، خروج از سبد وزنی و وارد شدن به سبدهای غیروزنی و حضور فعال در بازار پول و سرمایه از جمله اقدامات دیگر در دست اجرا است.

    تقی زاده با اشاره به شرایط گذشته صندوق بازنشستگی کشوری، گفت: سرمایه گذاری نشدن منابع حاصل از جمع آوری کسورات بازنشستگی، انجام سرمایه گذاری های زیان ده و واگذاری شرکت های ضررده از سوی دولت در قالب رد دیون و مسائل و چالش های مربوط به قوانین وضع شده، همه سبب شده تا شرایط کنونی ایجاد شود.

    وی ادامه داد: پروژه های ملی مرتبط با شرکت های تحت پوشش صندوق بازنشستگی کشوری باید به خوبی رصد شوند و چرایی زمین گیر شدن برخی از آن ها به خصوص با توجه به منابع سرمایه ای که در این پروژه ها درگیر است، مشخص شود و باید از همه منافع پروژه های موجود بهره مند شویم و به همین دلیل نمی توان حتی از یک پروژه به سادگی عبور کرد.

    مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: بنابراین بسیاری از فعالیت های اقتصادی و عمرانی نیازمند جذب سرمایه گذار و استفاده از شریک است که باید هلدینگ ها در این زمینه برنامه مشخصی را تعریف کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو