عصر بازار

معاون سازمان توسعه تجارت خبر داد:

رشد ۱۳ درصدی صادرات در هفت ماهه ۹۷

عصر اعتبار- معاون سازمان توسعه تجارت ایران گفت: صادرات در چند ماه ابتدای سال ٩٧ روند رو به رشدی داشته و در هفت ماهه نیز ١٣درصد رشد را تجربه کردیم و صادرات از مرز ٢٧ میلیارد دلار گذشت.

رشد ۱۳ درصدی صادرات در هفت ماهه ۹۷
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، محمدرضا مودودی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: صادرات در چند ماه ابتدای سال ٩٧ روند رو به رشد خود را داشته و در هفت ماهه نیز ١٣درصد رشد را تجربه کردیم و صادرات از مرز ٢٧ میلیارد دلار هم گذشت، پس کالاها با ارزش افزوده بالاتر صادر شده اند.

    معاون سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه صادرات صنعتی به ١٢میلیارد و ٤۰۰ میلیون دلار رسیده و نرخ رشد خوبی را تجربه کرده است، افزود: صادرات فرش و صنایع دستی با ١٤ درصد کاهش مواجه شده که به دلیل توقف صادرات فرش به آمریکا بوده است.

    وی تصریح کرد: عراق رتبه اول کشورهای هدف صادراتی ایران را برای اولین بار به خود اختصاص داده و چین با 11  درصد رشد، دومین بازار صادراتی ایران بوده است.   کشورهای همسایه پتانسیل یکهزار میلیارد دلار واردات کالا را دارند و اگر ما بتوانیم بخشی از این بازار را تامین کنیم حتما می توانیم سایر بازارها را جبران کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی