عصر بازار

۱۰میلیون تن کالای اساسی ۷ماهه وارد کشور شد

عصر اعتبار- براساس تازه‌ترین آمار تجارت خارجی کشور در هفت‌ماهه سال‌جاری بیش از ۱۰میلیون تن کالای اساسی وارد کشور شد.

۱۰میلیون تن کالای اساسی ۷ماهه وارد کشور شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، طی هفت‌ماهه سال‌جاری 10 میلیون و 450 هزار تن کالای اساسی به‌ارزش 5 میلیارد و 343 میلیون دلار وارد کشور شده است.

    بنابر این گزارش ذرت، برنج، دانه‌های روغنی، دارو، روغن‌های خوراکی، گوشت قرمز، کنجاله سویا، جو، کود، قند و شکر و گندم ازجمله کالاهای اساسی هستند که طی هفت‌ماهه سال‌جاری وارد کشور شده‌اند.
    این  گزارش حاکی است بررسی آمار تجارت خارجی طی مدت مذکور بیانگر این است که ذرت بیشترین و گندم کمترین میزان واردات را داشته‌اند.

    این گزارش می‌افزاید، ذرت، دانه‌های روغنی، گوشت قرمز و جو با روند افزایشی همراه بوده‌اند به‌طوری که ذرت 21 درصد، دانه‌های روغنی 22 درصد، گوشت قرمز 19 درصد و جو با 9 درصد از نظر ارزش روند افزایشی داشته‌اند.
    این گزارش می‌افزاید ذرت درصدر کالاهای اساسی واردشده قرار دارد که به‌میزان 4 میلیون و 766 هزار تن به‌ارزش یک‌میلیارد و 118 میلیون دلار وارد شده  است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 21 درصد افزایش داشته است.

    بنابراین گزارش؛ فرود عسگری رئیس کل گمرک ایران در هفته‌های گذشته دستور ترخیص سریع و حمل یک‌سره کالاهای اساسی و ضروری از گمرک به کارخانه‌ها را به گمرکات کشور اعلام کرده و با پیگیری‌های رئیس کل گمرک ایران خدمات شبانه‌روزی و 24ساعته گمرک در شرایط ویژه اقتصادی به کالاهای اساسی در گمرکات مهم کشور صورت می‌گیرد و روند ترخیص این کالاها به‌صورت لحظه‌ای به‌کمک سامانه جامع گمرکی در مرکز پایش دفتر واردات گمرک رصد می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی