عصر بازار

مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی:

رشد ۳۰ درصدی سود سهام عدالت در سال ۹۶

عصر اعتبار- مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی با اشاره به اینکه سهام عدالت متوفیان مشمول مالیات می‌شود، گفت: رقم سود سال ۹۵ چیزی حدود ۳ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۹۶ با رشد ۳۰ درصدی رقمی بالغ بر ۵ هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شود.

رشد ۳۰ درصدی سود سهام عدالت در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان، جعفر سبحانی در خصوص مالیات مشمولین سهام عدالت بیان کرد: طبق اعلام سازمان امور مالیاتی کشور، سهام عدالت متوفیان مشمول مالیات می‌شود و مالیات از وراث درجه اول 6 درصد و برای برای وراث درجه دو و سه به ترتیب 12 درصد و 24 درصد ارزش سهام تعیین شده است.

    وی در ادامه افزود: مالیات سهام عدالت این مشمولان از سوی سازمان امور مالیاتی تعیین می‌شود.

    مشاور رئیس کل سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه وراث استقبالی از دریافت سود متوفیان خود نکرده اند، تصریح کرد: حدود 2 میلیون و 100 هزار نفر از مشمولان سهام عدالت فوت کرده اند که از این میان وراث تعداد بسیار محدودی از سهامداران برای تعیین تکلیف سود سهام مراجعه کرده اند.

    سبحانی تاکید کرد: وراث می‌توانند به همراه مدارک شناسایی خود و متوفی مراجعه کرده و با ثبت نام و اعلام شماره شبا، تکلیف سود سهام عدالت خود را مشخص کنند، این افراد نیز مانند سایر مشمولان سود خواهند گرفت تا مصوبه جدید مجلس درباره متوفیان مشخص شود ثبت نام وراث برای سهام عدالت متوفیان محدودیت زمانی ندارد.

    وی با اشاره به اینکه مجمع 45 شرکت موجود در سبد سهام عدالت برگزار شده، گفت: مجامع حدود 45 شرکت تاکنون برگزار و 3 یا 4 شرکت هنوز برگزار نشده است که مجامع سه شرکت از شرکت‌های باقی مانده 30 مهرماه و یکی از آن‌ها در آذرماه است.

    مشاور رئیس سازمان خصوصی سازی اظهار کرد: بر اساس برگزاری مجامع و صورت‌های مالی سنوات گذشته، شرکت هلدینگ خلیج فارس جزو سه شرکتی است که مجمع آن‌ها در 30 مهرماه برگزار شد که این شرکت بخش مهمی از سود سهام عدالت را تولید و مصوب می‌کند. با توجه به اتمام مجامع عمومی و اعلام رقم سود شرکت‌هایی که به سهام عدالت سود پرداخت می‌کنند مشخص شده است که رقم سود سال 96 نسبت به سال 95 تقریبا بالغ بر 30 درصد افزایش داشته است.

    سبحانی در توضیح رقم سود سال سهام عدالت 96، توضیح داد: رقم سود سال 95 چیزی حدود 3 هزار و 800 میلیارد تومان بود که این رقم در سال 96 با رشد 30 درصدی رقمی بالغ بر 5 هزار میلیارد تومان پیش بینی می‌شود.

    وی با اشاره به توزیع 3 هزار میلیارد و 400 میلیون تومان از سود سهام عدالت بین مشمولان تصریح کرد: اکنون حدود 400 میلیون از سود سهام عدالت مشمولان باقی مانده است که مربوط به افرادی است که شماره شبای خود را اعلام نکرده اند، بنا به تصمیم شورای اصل 44 قانون اساسی، سازمان خصوصی سازی و وزارت امور اقتصاد و دارایی این مبلغ را در محلی سرمایه گذاری و به سود سایر مشمولان اضافه می‌کنند.

    وی در خصوص تکلیف سود سهام عدالت کسانی که شبای خود را اعلام نکرده اند خاطر نشان کرد: می‌توانیم این رقم را در بانک ها، صندوق‌های سرمایه گذاری و یا در بورس سپرده گذاری کنیم، اما در حال حاضر کارشناسان سازمان خصوصی سازی در حال بررسی تعیین نحوه سرمایه گذاری این سرمایه هستند در تلاشیم تا سود این عده بلاتکلیف باقی نماند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی