عصر بازار

رئیس مرکز فابا:

با تکیه بر ظرفیت های داخلی با تحریم های مالی مقابله می کنیم

عصر اعتبار- رئیس مرکز فرهنگسازی و آموزش بانکداری الکترونیک شبکه بانکی کشور (فابا) با اشاره به اهمیت مواجهه با تحریم های مالی آمریکا علیه ملت ایران، گفت: در این راستا، قصد داریم از کمک جوانان فعال، گروه‌های بانکی، متخصصان ای.تی و فین تک‌ها به بهترین وجه استفاده کنیم.

با تکیه بر ظرفیت های داخلی با تحریم های مالی مقابله می کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، محمد ابراهیم مقدم روز سه شنبه در افتتاحیه چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران در بوستان گفتگو گفت: ما باید با مشکلاتی که در زمینه بانکداری به وجود آمده است رو به رو شویم و با آنها مقابله کنیم. ما در عرصه سخت افزاری، نرم افزاری، مشکلات گشایش اعتبار و تراکنش‌های بین‌المللی دچار مشکل هستیم و در اینده نیز دچار مشکلات دیگر خواهیم شد.»
    وی ادامه داد:کشورهایی مانند فرانسه، چین، روسیه، آلمان قصد دارند سیستمی به اسم Spv یا همان سیستم نقل و انتقال پول راه اندازی کنند که به این واسطه می‌توانند خارج از سیستم تحریم به نفع خودشان برای مبادله با ایران استفاده کنند. این سیستم تا پایان 2018 مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ما نیز باید در این خصوص فکری کنیم. خیلی ها پیشنهاداتی داده‌اند، خیلی ها پیشنهاداتی مطرح خواهند کرد و چیزی که ما قصد داریم از آن استفاده کنیم ظرفیت جوانان و تکنولوژی است.
    مقدم توضیح داد: با جوانان زیادی در این حوزه صحبت کردیم و جلساتی ترتیب دادیم. آنها پیشنهاداتی برای ما داشتند مانند استفاده از ارزهای دیجیتال، پیمان‌های دو جانبه و سه جانبه، مبادله کالا با کالا بدون انتقال وجه، تا به واسطه این کار از ظرفیت‌های کشورهای همجوار استفاده کنیم. مورد دیگر استفاده از مرزهای خارج از تحریم مانند چابهار است که می‌تواند در این شرایط به ما کمک کند. تنها راهی که ما در این شرایط داریم این است که گروه بانکدارها، گروه فعالان در این عرصه، فین‌تک‌ها، متخصصان ای.تی و جوانانی که افکار قدرتمند دارند همگی در یک سمت و سو حرکت کنیم و از این استعدادها به بهترین وجه استفاده کنیم. می‌خواهیم‌ راهی پیدا کنیم برای ساختن ایران و آینده‌ای روشن.

    چهارمین نمایشگاه تراکنش ایران (ITE 2018) تا 24 آبان ماه جاری با شعار «تراکنش علیه تحریم» در بوستان گفت ‌وگو در حال برگزاری است.
    در ITE 2018، بانک‌ها، شرکت‌های پرداخت، شرکت‌های فناوری مالی، استارت‌آپ‌های فین‌تک و شهر هوشمند، نمایندگان کشورهای مختلف و شهرداری‌های کلان‌شهرهای ایران حضور دارند.
    درحاشیه این نمایشگاه چندین سمینار و نشست تخصصی و ده‌ها کارگاه معرفی محصول با حضور بیش از 70 سخنران داخلی و خارجی برگزار می‌شود. همچنین در حاشیه ITE 2018 فناوری‌های جدید از جمله بلاک‌چین و ارز رمزها برای چگونگی عبور از تحریم‌ها مورد بحث قرار می‌گیرد.
    در این رویداد بزرگ ملی، صنعت بانکداری و پرداخت دو موضوع را مد نظر قرار می‌دهد؛ نخست، قدرت تاب‌آوری نظام بانکی در دوران تحریم‌ها با استفاده از فناوری‌های روز و دوم هم‌اندیشی برای طراحی پلن B کسب و کارها در دوران تحریم‌ها.
    صنعت بانکداری، یکی از اهداف اصلی تحریم‌هاست و این رویداد فناورانه فرصت مغتنمی برای شور و نشاط ملی در این بحبوحه تاریخی است. موج فراگیر کسب و کارهای مسئولیت‌پذیر برای حضور در ITE 2018 نشان از عزم جدی بخش خصوصی برای کاهش آسیب‌های احتمالی تحریم‌ها و نمایش توانمندی های ایرانی دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی