عصر بازار

پرداخت وام اشتغال روستایی به کشاورزان دچار مشکل شد

عصر اعتبار- وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه متأسفانه در سامانه کارا برای وام اشتغال روستایی با وحی منزل روبرو هستیم، گفت: روستائیان برای دریافت وام اشتغال روستایی پشت درهای بسته مانده اند.

پرداخت وام اشتغال روستایی به کشاورزان دچار مشکل شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمود حجتی،وزیر جهادکشاورزی در مراسم امضای تفاهم نامه بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهاد کشاورزی جهت تامین مالی 18 هزارمیلیارد تومانی طرحهای اشتغال زای حوزه کشاورزی اظهارداشت: تفاهم نامه ای که امروز امضا کردیم در خصوص پروژه هایی است که در ستاد اقتصاد مقاومتی مورد تفاهم قرار گرفته بود.

    وزیر جهاد کشاورزی افزود: در 6 ماه اول امسال وسعت گلخانه های کشور هزار و 400هکتار گسترش یافت و به 13 هزار و 500 هکتار رسید.

    حجتی با بیان اینکه هر چقدرحمایت کنیم باز هم کم است، گفت: متاسفانه در سامانه کارا با وحی منزل روبرو هستیم. در سفرهایی که به استان های مختلف کشور داشتم، متوجه شدم همه در شهرها منتظر این تسهیلات هستند و پشت درها مانده اند.از سازمان برنامه و بودجه درخواست دارم به این مسئله به صورت ویژه رسیدگی کند.

    وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه 18 درصد اشتغال کشور (غیر از صنایع غذایی تبدیلی) مربوط به بخش کشاورزی است، گفت: این در حالی است که سهم سرمایه گذاری در کشاورزی نسبت به اقتصاد کشور بسیار پایین است.

    در ادامه این مراسم، شهیدزاده رئیس صندوق توسعه ملی گفت: با مجوز رهبری و مصوبه مجلس، برنامه دولت این است که در سال 97 با تلفیق منابع صندوق، منابع بانکی و دولتی بتواند برای پروژه های اقتصاد مقاومتی که تأمین کننده نیازهای حال و آینده جامعه هستند را با تکیه بر توان داخل تأمین اعتبار کند.

    وی افزود: صندوق توسعه ملی به عنوان یک موسسه ملی و سرباز نظام و دولت در برنامه های استراتژیک اقتصادی که منافع ملت و نسل آینده را تأمین می کند، نقش موثری ایفا خواهد کرد. امیدواریم بتوانیم در دوران تحریم رفاه مردم را تأمین کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی