عصر بازار

رئیس سازمان برنامه و بودجه:

اعتبار بسته حمایتی از محل مابه التفاوت ارزی تامین می شود

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اعتبار مورد نیاز برای توزیع بسته حمایتی دولت از محل مابه التفاوت ارزی که در بودجه بابت مداخله بانک مرکزی برای ثبات نرخ ارز پیش بینی شده است، تامین می شود.

اعتبار بسته حمایتی از محل مابه التفاوت ارزی تامین می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «محمدباقر نوبخت» روز شنبه در حاشیه امضای تفاهم نامه ایجاد اشتغال میان سازمان برنامه و بودجه و وزارت جهادکشاورزی که در محل این سازمان برگزار شد، درخصوص بسته حمایتی، گفت: موضوع بسته حمایتی که برای اقشار خاص و بسته های جبرانی برای کارکنان دولت است، مسئولیت آن در یک تقسیم کار به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی واگذار شد.
    رئیس سازمان برنامه و بودجه افزود: سازمان برنامه و بودجه موظف به پشتیبانی مالی این کار است که این منابع از محل ما به التفاوت پتروشیمی تامین می شود.
    نوبخت ادامه داد: نرخ ارز دولتی 4200 تومان است و آنچه در بازار نیما و غیررسمی خرید و فروش می شود، پولی نیست که به حساب خزانه بیاید، البته قانونگذار یک پیش بینی در ردیف بودجه در حد 13 هزار و 500 تا 14 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته است که در صورت مداخله بانک مرکزی برای ثبات نرخ ارز، باید به شکل مابه التفاوت واریز شود.
    وی با یادآوری این نکته که شرکت ملی نفت از طرف دولت خدماتی با ارز 4200 تومان برای تامین خوراک گاز پتروشیمی ها انجام می داد، گفت: مابه التفاوت این نرخ با نیما که 7200 تومان است، به خزانه واریز و تا آخرین ریال آن به مردم پرداخت می شود.
    رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: این ما به التفاوت در حساب ویژه ذخیره می شود.

    ** حقوق کارکنان سال آینده افزایش می یابد
    رئیس سازمان برنامه و بودجه در خصوص افزایش حقوق کارکنان دولت گفت: قطعاً برای سال آینده افزایش حقوق داریم و بیشتر از امسال و سال های قبل است و اما اینکه دقیقاً رقم آن به چه میزان است، به تصویب هیات وزیران بستگی دارد.
    نوبخت ادامه داد: امسال به طور متوسط 10 درصد افزایش حقوق داشتیم؛ ممکن است به برخی گروه های حقوق بگیر بیش از 30 درصد هم بدهیم اما میانگین همان 10 درصد است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی