عصر بازار

نخست وزیر روسیه:

خروج اقتصاد جهانی از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ بسیار کند پیش رفته است

عصر اعتبار- نخست وزیر روسیه گفت: بدهی تجمعی دولت‌ها در جهان به شدت افزایش یافته و کشورهای در حال توسعه آسیب‌پذیرتر شده‌اند.

خروج اقتصاد جهانی از بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ بسیار کند پیش رفته است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه، گفت: اقتصاد جهانی از بحران بزرگ اقتصادی سال 2008 خارج شده اما این روند بسیار کند پیش رفته است.

    وی در سخنرانی خود در اجلاس همکاری اقتصادی آسیا ـ اقیانوسیه در گینه نو گفت: در عین حال اقتصاد جهانی توانسته است برخی مشکلات و خطاهای سیستماتیک خود را که پیش از سال 2008 وجود داشت و به وقوع بحران منجر شد، اصلاح کند. در بازارهای مالی و همچنین مدیریت بدهی دولتی کشورها تغییراتی صورت گرفت و همه ما از جمله روسیه این کار را انجام دادیم. بانک‌های بزرگ هم در سیاست‌های خود نسبت به دارایی‌های پر خطر تجدیدنظر کردند.

    نخست وزیر روسیه ادامه داد: اما بهبود اوضاع اقتصادی از سال 2008 بسیار کند و بی ثبات پیش رفته است، متأسفانه ما در بسیاری از حوزه‌ها نسبت به 10 سال پیش در شرایط بدتری قرار داریم.

    مدودف معتقد است: حجم بدهی تجمعی دولت‌ها در جهان به شدت افزایش یافته و کشورهای در حال توسعه نیز آسیب‌پذیرتر شده‌اند. از طرف دیگر سیاست‌های پولی بسته‌تر شده و بسیاری از کشورها نتوانسته‌اند به هدف‌گذاری خود در تولید ناخالص داخلی دست یابند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی