عصر بازار

مدیرعامل بانک رفاه کارگران:

۱۸ هزار میلیارد تومان از بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه کارگران تسویه می‌شود

عصر اعتبار- مدیرعامل بانک رفاه کارگران با اشاره به برنامه تهاتر ۵۰ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های سازمان تامین اجتماعی به بانک‌ها، گفت: حدود ۱۸ هزار میلیارد تومان از این تهاتر مربوط به بانک رفاه کارگران می‌شود و متعاقبا همان میزان از بدهی‌ بانک به بانک مرکزی تسویه خواهد شد.

۱۸ هزار میلیارد تومان از بدهی سازمان تامین اجتماعی به بانک رفاه کارگران تسویه می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، محمد علی سهمانی درخصوص روند اجرای تهاتر 100 هزار میلیارد تومانی در چارچوب تبصره 5 قانون بودجه سال 97، اظهارداشت: حدود 50 هزار میلیارد تومان برای تهاتر بدهی سازمان تامین اجتماعی در نظر گرفته شده بود براساس آن مطالبات سازمان تامین اجتماعی از دولت با بدهی این سازمان به بانک‌ها و بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی تسویه شود.

    وی افزود: حدود 18 هزار میلیارد تومان از این تهاتر مربوط به بانک رفاه کارگران می‌شود و ما در حال پیگیری آن هستیم. مرحوم نوربخش در آخرین روزهای حیات خود خیلی پیگیر بود تا این کار به نتیجه برسد.

    مدیرعامل بانک رفاه کارگران در پاسخ به این سوال که این کار چه زمانی نهایی و به سرانجام می‌رسد، گفت: این یک کاری است که نیازمند توافق طرفین و وجود بدهی و طلب متقابل دارد و به همین دلیل در حال رایزنی توافق است. اوراق تسویه یا اسناد خزانه منتشر شده و فقط در انتظار توافق نهایی طرفین است و امیدواریم تا چند هفته آینده این کار انجام شود.

    وی در پاسخ به این پرسش که با اجرای این قانون بدهی بانک رفاه کارگران به بانک مرکزی صفر می‌شود، گفت: بدهی ما به بانک مرکزی تا پایان سال 95 بالغ بر 18 هزار میلیارد تومان بوده است و این بدهی با تهاتری که انجام می‌شود، صفر خواهد شد زیرا طرح تهاتری که در بودجه به تصویب رسید مشمول بدهی‌ها تا پایان سال 95 می‌شود.

    سهمانی درخصوص ماهیت بدهی بانک رفاه کارگران به بانک مرکزی تصریح کرد:  این بدهی اضافه برداشت از بانک مرکزی نبوده بلکه خط اعتباری بانک مرکزی به بانک رفاه کارگران بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی