عصر بازار

به میزبانی هتل اسپیناس تهران؛

همایش مشترک ایران و اتحادیه اروپا فردا برگزار می شود

عصر اعتبار- همایش مشترک ایران و اتحادیه اروپا در زمینه توسعه تجارت کشاورزی، ارتقای استانداردهای محصولات صادراتی و وارداتی و همکاری های دوجانبه در بخش های فنی و دستاوردهای علمی به مدت دو روز از فردا در تهران برگزار می شود.

همایش مشترک ایران و اتحادیه اروپا فردا برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از صدا و سیما، هومن فتحی مدیر کل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این خبر افزود: در همایش مشترک ایران و اتحادیه اروپا 50 نفر از فعالان و مسئولان تجاری و اقتصادی اتحادیه اروپا و بیش از 250 نفر از مسئولان و کارشناسان وزارتخانه های جهاد کشاورزی، بهداشت و درمان و صنعت معدن، تجارت و نمایندگان تشکل ها و اتحادیه های کشاورزی و تجاری حضور دارند.

    وی گفت: در این همایش دو طرف در زمینه ارتقای استانداردهای محصولات و فرآورده های کشاورزی و غذایی برای صادرات و رفع موانع و مشکلات قوانین دست و پا گیر در بخش قرنطینه های گیاهی، دام و طیور و آبزیان راهکارهای تقویت روابط تجاری را بررسی می کنند.
    مدیر کل دفتر امور بین الملل و سازمان های تخصصی وزارت جهاد کشاورزی افزود: در یکسال اخیر موفق شدیم با همکاری اتحادیه اروپا مجوزها و استانداردهای لازم را برای صادرات ماهی قزل آلا دریافت کنیم و قرار است در این جلسه مجوز صادرات برای تعدادی از محصولات ارگانیک نیز صادر شود.
    فتحی همچنین از توافق جمهوری اسلامی ایران با اتحادیه اروپا در زمینه تعیین تکلیف و صدور مجوز برای صادرات اسب های مسابقه ایران و گوشت شترمرغ خبر داد و گفت: مقررات زدایی و تسهیل راههای صادرات پسته، کشمش و زعفران نیز از دیگر محورهای مورد بحث در همایش مشترک ایران و اتحادیه اروپاست.
    وی افزود: برگزاری میزگردهای تخصصی برای آشنایی با فرصت های تجاری دوجانبه ایران و اروپا و برپایی شش کمیسیون تخصصی در بخش صادرات میوه، سبزی و صیفی و فرآورده های لبنی نیز از دیگر برنامه های همایش مشترک ایران و اتحادیه اروپاست.
    همایش مشترک ایران و اتحادیه اروپا فردا در هتل اسپیناس تهران برگزار می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی