عصر بازار

صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی معطل کمبود کاغذ کاربن‌دار

عصر اعتبار- ‌در حالیکه کمبود کاغذهای مخصوص برای دفترچه بیمه تامین اجتماعی، شهروندان در شیراز و برخی شهرستان‌های استان فارس را با مشکل و کارکنان دفاتر کارگزاری را با افزایش شدید حجم مراجعات مواجه کرده است، مسئولان اعلام کرده‌اند که تا یکماه آینده این مشکل با تمهیداتی مرتفع می‌شود.

صدور دفترچه بیمه تامین اجتماعی معطل کمبود کاغذ کاربن‌دار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا‌، طی سه روز اخیر، کمبود و نبود کاغذهای مخصوص برای دفترچه بیمه تامین اجتماعی بسیاری از شهروندان تحت پوشش این بیمه را که نیاز به تعویض دفترچه یا دریافت دفترچه جدید دارند با مشکل مواجه کرده است.

    طی این روزها، افراد زیادی که به دلیل بیماری، نیاز سریع به تهیه یا تعویض دفترچه بیمه تامین اجتماعی دارند، با مراجعه به کارگزاری‌ها، پاسخ‌های ناامید کننده‌ای در خصوص نبود کاغذ شنیده یا روزها برای دریافت دفترچه معطل مانده‌اند.

    اگرچه اجرای طرح تعویض اینترنتی دفترچه‌ی تامین اجتماعی نیز بر افزایش تعداد تقاضاهای ارائه شده برای دریافت دفترچه افزوده است.

    مدیر روابط عمومی اداره کل تامین اجتماعی استان فارس در گفت و گو با ایسنا‌ گفت: چاپ و توزیع دفترچه بیمه با توجه به ماهیت این نوع دفترچه که کاربن‌لس (بدون نیاز به کاربن) است، به شکل متمرکز و در تهران انجام می‌شود.

    عطائی‌نژاد اضافه کرد: اخیرا و با توجه به مشکلات مربوط به کمبود کاغذ ناشی از افزایش قیمت ارز و اعمال تحریم‌های ظالمانه، توزیع دفترچه‌های موجود در انبار مرکزی سازمان، براساس اولویت و نیاز استان‌ها انجام می‌شود.

    وی با تصریح اینکه سازمان مرکزی تامین اجتماعی به دنبال رفع مشکل کمبود کاغذ است، ابراز امیدواری کرد که تا یک ماه آینده این مشکل به کلی مرتفع شود.

    عطائی‌نژاد در عین حال گفت: با توجه به اجرای طرح دریافت درخواست اینترنتی صدور دفترچه که با هدف کاهش مراجعات مردمی و تسهیل امور از سوی تامین اجتماعی اجرایی شده و با عنایت به استقبال خوب مردم از این طرح، بیمه شدگان بعضا بدون توجه به تعداد برگ‌های سفید باقیمانده در دفترچه، درخواست اینترنتی را برای دریافت دفترچه جدید تکمیل می‌کنند.

    او از بیمه شدگان تقاضا کرد که با توجه به تعداد برگه‌های سفید باقیمانده دفترچه، اقدام به تکمیل فرم اینترنتی تقاضای تعویض دفترچه بیمه کنند و گفت: اجرای این طرح نیز به افزایش تعداد متقاضیان تعویض دفترچه منجر شده و به مشکل اضافه کرده است.

    عطائی‌نژاد ضمن عذرخواهی از بیمه شدگانی که به دلیل کمبود کاغذ دفترچه بیمه، مجبور به مراجعات مکرر به دفاتر کارگزاری شده‌اند، گفت: با توجه به اینکه امروز یک محموله جدید دفترچه از تهران به شیراز واصل شده است، امیدواریم در روزهای آتی شاهد کاهش مشکل در فارس باشیم.

    به گزارش ایسنا، با توجه به اینکه پذیرش بیمار در مراکز درمانی ملکی تامین اجتماعی در شیراز و تمام شهرستان‌های استان فارس بدون نیاز به دفترچه بیمه و با کد ملی امکانپذیر است، لذا‌ بیمه شدگان تامین اجتماعی امکان دریافت خدمات درمانی مورد نیاز خود را از این مراکز و بدون ارائه دفترچه بیمه‌ خواهند داشت.

    مدیرروابط عمومی تامین اجتماعی استان فارس همچنین گفت: در هفت ماه منتهی به پایان مهرماه امسال بیش از 60 هزار دفترچه برای بیمه‌شدگان در استان فارس صادر شده که شامل تعداد 5182 دفترچه جدید، 54 هزار و 607 دفترچه تجدید چاپ شده و 259 دفترچه المثنی بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی