عصر بازار

مدیر کل روابط عمومی کانون صرافان ایرانیان:

توقف فروش یورو صحت ندارد

عصر اعتبار- مدیر کل روابط عمومی کانون صرافان ایرانیان در تکذیب خبر توقف فروش یورو در صرافی ها گفت: گاهی برخی از صرافی ها به علت نبود منابع ارزی، یورویی برای فروش ندارند.

توقف فروش یورو صحت ندارد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگها خبرنگاران جوان، کامران سلطانی زاده، مدیر روابط عمومی کانون صرافان در واکنش به برخی اخبار منتشر شده مبنی بر توقف فروش یورو در صرافی ها اظهار کرد: چنین خبری نمی تواند صحت داشته باشد زیرا صرافی های کل کشور در جهت حمایت از سیاست های ارزی دولت  و‌ بانک‌مرکزی همواره آماده همکاری با تمام توان است.

    وی افزود: این امکان وجود دارد که برخی از صرافی ها بر اساس خرید روزانه خود دچار کمبود ارز مورد نیاز مشتری شوند و دلیل آن نیز نحوه تامین منابع مالی صرافی ها به صورت عرضه و تقاضا در بازار است.در واقع این امکان وجود دارد یک یا چند صرافی درطول روز نتوانسته باشند یوروی مورد نیاز خود را خریداری کرده و آن را به فروش برسانند.

    سلطانی زاده تاکید کرد: این موضوع به این معنا نیست که تمام صرافی ها از فروش یورو امتناع می کنند بلکه تاکید می کنیم تمام صرافی ها برای حمایت از ایجاد ثبات در بازارتلاش کرده و به فروش ارز های رایج مشغول هستند.لذا امیدواریم رسانه ها نیز در درج اخبار  در این راه به بهبود شرایط اقتصادی کمک کنند.
    تاثیر مثبت  ثبت سیم کارت در رسمی شدن معاملات صرافی ها

    روند کاهشی و آرام بازار ،بیانگر رسمی شدن معاملات ارزهای رایج است،  درست از زمانی که برای فروش ارز ثبت شماره تلفن همراه به طور رسمی کلید خورد دیگر امکان جعل کارت ملی و استفاده از کارت های ملی اجاره از بین رفت.درست است که روند دریافت کمی سخت شده است اما موجب شده تا شفافیت در خرید و فروش بیشتر شود.

    همچنین صرافی بانک ملی در تابلوی اعلانات خود قیمت هر دلار را 12 هزار 650 تومان و یورو را 14 هزار و 500 تومان اعلام می کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی