عصر بازار

مدیرعامل سابق شرکت بورس:

هلدینگ‌های بازار سرمایه باید اقتصاد را به راه بیاندازند

عصر اعتبار- مدیرعامل سابق شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به اهمیت هلدینگ‌ها در بازار سرمایه گفت: هلدینگ‌ها آنقدر مهم هستند که کشورها با نام هلدینگ‌های بزرگ خود معرفی می‌شوند، هلدینگ‌ها باید اقتصاد کشور را متحول کنند.

هلدینگ‌های بازار سرمایه باید اقتصاد را به راه بیاندازند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، امروز در دانشگاه الزهرا همایشی با عنوان ارزش آفرینی هلدینگ‌ها با همکاری شرکت بورس اوراق بهادار تهران برگزار شد. در افتتاحیه این مراسم حسن قالیباف اصل - مدیر عامل سابق شرکت بورس اوراق بهادار تهران-  با اشاره به ضرورت تامین مالی بنگاه‌ها از طریق هلدینگ‌ها گفت: هلدینگ‌ها می‌توانند بر عملکرد بنگاه‌ها نظارت کنند و هر جایی که مدیر کارش را درست انجام نمی‌دهد به اصلاح رویه کمک کنند.

    وی ادامه داد: هلدینگ‌ها می‌توانند سرمایه‌های کم مردم را جمع و پروژه‌ها را تامین مالی کنند. پروژه‌ها را توسط آورده سرمایه‌گذاران کوچک نمی‌شود تامین مالی کرد در نتیجه نقش هلدینگ ها بسیار مهم است.

    قالیباف اصل با تاکید بر اینکه در اقتصاد دانش بنیان نیز نقش هلدینگ‌ها غیر قابل انکار است، ادامه داد: هلدینگ‌ها دسترسی به منابع مالی دارند و میزان ریسک پذیری در آنها وجود دارد، استارتاپ قاعدتا یک ایده نو است که قبلا آن ایده وجود نداشته است. هلدینگ‌ها می‌توانند با پذیرش ریسک روی این استارتاپ‌ها سرمایه گذاری کنند.

    وی که مدتی است به ریاست دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا رسیده است، با تاکید بر اینکه باید ایده‌ها کاملا نو باشد، اظهار کرد: امکان دارد ایده تجاری نشود و در حد همان ایده باقی بماند در نتیجه نهادهای مالی بزرگی نیاز است که بتوانند ابهام و ریسک را تحمل کنند.

    مدیرعامل سابق شرکت بورس با اشاره به تامین مالی استارتاپ ها افزود: یک مجموعه بزرگ اقتصادی می‌تواند از 10 ایده نو که روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کند دو تا از آن‌ها سود آور شود، این ایده‌ها باید ایده‌هایی باشند که تا به حال در دنیا اجرا نشده‌اند و نو هستند.

    مدیر دانشکده علوم اجتماعی و اقتصادی دانشگاه الزهرا با اشاره به تاثیر هلدینگ‌ها در اقتصاد بیان کرد: هلدینگ‌ها در اقتصاد دنیا نقش بزرگی ایفا می‌کنند؛ مثلا کشور کره جنوبی با اسم هلدینگ‌های معتبرش شناخته می‌شود و دیگر کشورها هم با نام هلدینگ‌هایشان مطرح می شوند. اگر اقتصادی بخواهد در اشل جهانی باشد باید بنگاه‌های اقتصادی آن کشور جهانی باشند.

    قالیباف اصل اضافه کرد: متاسفانه در ایران بنگاه اقتصادی نداریم که بگوییم آن بنگاه اقتصادی اشل جهانی داشته باشد. شاید وقتی سهامی که به عموم مردم واگذار شود، نگرانی وجود داشته باشد که آن بنگاه به کدام سمت می‌رود اما با حضور هلدینگ‌هایی که می‌توانند این بنگاه‌ها را در دست بگیرند این نگرانی‌ها از بین می رود. خصوصی سازی باعث  می‌شود که بهره‌وری بیشتر شود.

    مدیرعامل سابق شرکت بورس اوراق بهادار گفت: با توجه به اهمیتی که هلدینگ‌ها در اقتصاد کشور دارند، ما بر آن شدیم که کنفرانسی در این مورد برگزار کنیم. این کنفرانس یک روزه با همکاری بورس اوراق بهادار تهران و دانشگاه الزهرا برگزار می‌شود. ارزش آفرینی هلدینگ ها موضوع اصلی این همایش است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو