عصر بازار

فقر در هنگ کنگ رکورد زد

عصر اعتبار- آمارهایی که اخیرا منتشر شده نشان می دهد که تعداد فقرای هنگ کنگ در سال ۲۰۱۷ میلادی با ۳۰ هزار نفر افزایش نسبت به سال پیش از ان به رقم بی سابقه ۱.۳۸ میلیون نفر رسیده است.

فقر در هنگ کنگ رکورد زد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، آمارهایی که اخیرا منتشر شده نشان می دهد که تعداد فقرای هنگ کنگ در سال 2017 میلادی با 30 هزار نفر افزایش نسبت به سال پیش از ان به رقم بی سابقه 1.38 میلیون نفر رسیده است. این بدان معناست که از هر 5.4 نفر هنگ کنگی، یک نفر زیر خط فقر زندگی می کند.

    بر اساس این گزارش، علیرغم برنامه های دولت برای کمک به اقشار پایین تر جامعه، درصد فقر در کشور 7.41 میلیون نفری هنگ کنگ به 20.1 درصد رسیده که 0.2 درصد نسبت به 19.9 درصد ثبت شده در سال 2016 افزایش نشان می دهد. این بالاترین نرخ فقر در این شهر گران قیمت از سال 2009، یعنی شروع برنامه محاسبه فقر توسط دولت این کشور است.

    متیو چونگ، نخست وزیر دولت هنگ کنگ که ریاست کمیسیون مبارزه با فقر را بر عهده دارد گفت، تعداد کودکان فقیر در هنگ کنگ و همچنین نرخ فقر کودکان افزایش داشته است.

    بر این اساس، نرخ فقر در میان کودکان در سال 2017 با 0.3 درصد رشد به 17.5 درصد رسیده است. این در حالی است که دولت هنگ کنگ برنامه هایی را برای کنترل فقر به اجرا گذاشته است. به گفته چونگ: «عوامل ساختاری نظیر پیری جمعیت همچنان موجب خنثی شدن تاثیرات اقدامات دولت در زمینه مقابله با فقر خواهد شد.» وی این ادعا را که برنامه دولت در زمینه مقابله ب فقر شکست خورده است رد کرد.

    با مدنظر قرار دادن پرداخت مقرری های نقدی و همچنین اختصاص خانه های سازمانی به افراد کم درآمد جامعه، تعداد فقرای هنگ کنگ به رقم 720 هزار نفر یعنی 10.5 درصد جامعه این کشور می رسد که بالاتر از 10.4 درصد سال 2016 است.

    نخست وزیر هنگ کنگ تاکید کرد، تامین خانه های دولتی ارزان قیمت برای اجاره نشین ها یکی از پایه های اصلی سیاست های مقابله با فقر دولت هنگ کنگ است و دولت خانه های اجاره ای سازمانی بیشتری را در اختیار افراد کم درآمد قرار خواهد داد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی