عصر بازار

وزیر اقتصاد در حاشیه جلسه دولت اعلام کرد:

نتیجه تلاش‌های دولت برای حل مشکل کارگران هفت تپه

عصر اعتبار- وزیر اقتصاد اعلام کرد که با صبحت‌های انجام شده با خریدار و مجموعه مدیریتی نیشکر هفت تپه قرار است که حقوق کارگران را پرداخت کنند و مشکلات کاهش پیدا کند.

نتیجه تلاش‌های دولت برای حل مشکل کارگران هفت تپه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فرهاد دژپسند در حاشیه جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به تغییرات انجام شده در تیم اقتصادی دولت، گفت: طراحی سیاست های اقتصادی در دولت اصلا به فرد متکی نیست. این یک کار جمعی است که با ریاست رییس جمهوری موارد مطرح  و تصمیمات لازم اتخاذ می شود.

    وی در پاسخ به پرسشی درباره  وضعیت  بازار جدید ارزی اظهار کرد: خوشبختانه در مصوبه‌ای که در شورای عالی اقتصادی تصویب شده تسهیلات قابل توجهی در نظر گرفته شده تا بخش خصوصی آزادتر در بازار ورود کند.

    وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی درباره حواشی واگذاری کارخانه نیشکر هفت تپه و اعتراضات کارگران آن، نیز گفت:این واگذاری ها شرایطی دارد و این مشکلاتی که پیش آمده خیلی ربطی به واگذاری ها ندارد، مسائلی هست که در فرایند توسعه طرح‌هایی که واگذار شده است گاهی مشکلاتی به وجود می‌آورد که مشکلات تبعاتی را به همراه دارد.

    دژپسند در پاسخ به پرسشی در زمینه اقدامات دولت برای حل مشکل کارگران نیشکر هفت تپه، تاکید کرد: کارگران چون حقوق شان را نگرفته بودند، ناراحت بودند بنابراین با صبحت هایی که با خریدار و مجموعه مدیریتی فعلی شد قرار است که حقوق شان را پرداخت کنند و مشکلات کاهش پیدا کند.

    وی درباره اینکه اگر اس وی پی به نتیجه نرسد، چه راهکاری برای دورزدن تحریم ها وجود دارد، گفت: چرا می گوییم به نتیجه نرسد؟ داریم تلاش می کنیم که ان‌شاءالله به نتیجه برسد. حتما راه‌های جایگزین طراحی شده و ما خود را متکی به یک راه حل نمی‌کنیم که اگر این راه حل بر فرض محال به نتیجه نرسد با مشکل روبه‌رو شویم.

    وزیر اقتصاد در پاسخ به پرسشی درباره حذف یارانه اقشار پردرآمدها، اظهار کرد: این بحث یارانه ان‌شاءالله در قالب بودجه و سیاست های سال آینده مورد بحث قرار می‌گیرد هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

    دژپسند در پایان با اشاره به شکل گیری اتاق مدیریت ضدتحریم در وزارت اقتصاد، گفت: اتاق مدیریت ضدتحریم را مدتهاست شکل دادیم و در حال پایش اقدامات طرف خارجی و برخورد و مقابله با آن از سوی خودمان هستیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی