عصر بازار

تب خرید ارزان در جمعه سیاه آمریکا

عصر اعتبار- خریداران و کاسبان خرده فروش در سرتاسر ایالات متحده در روز جمعه سیاه با تخفیف های زیادی بر روی اسباب بازی، لباس و وسایل الکترونیک روبه‌ رو شدند.

تب خرید ارزان در جمعه سیاه آمریکا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، خریداران و کاسبان خرده فروش در سراسر ایالات متحده با تخفیف های زیادی، هم به صورت آنلاین و هم در فروشگاه ها، بر روی اسباب بازی، لباس و وسایل الکترونیکی روبه‌رو شدند. این کار به خرده‌فروشان امکان آغازی با قدرت برای فصل تعطیلات را داد .
    جوزی هرناندز 59 ساله و خواهرش ،پائولینا کروز 66 ساله که هر سال از مکزیکوسیتی برای خرید به نیویورک می آیند گفت:« امروز قیمت ها خیلی خوب بودند».
    این دو 120 دلار برای خرید عروسک و اسباب بازی از فروشگاه والت دیزنی خرج کردند. این فروشگاه 20 درصد تخفیف داشت. آنها همین مقدار هم در فروشگاه گپ خرید کردند که حراج 55 درصدی داشت .
    کروز هرناندز، یکی از مدیران شرکت هوافضا گفت با اقتصاد آمریکا و مسائل مالی مشکلی ندارد و می‌تواند هزار دلار دیگر برای هدیه های تعطیلات هزینه کند. درست مثل سال گذشته .
    همین اتفاق به صورت آنلاین هم افتاد. خریداران 643 میلیون دلار تا 10 صبح خرج کرده بودند، یعنی 28 درصد بالاتر از سال گذشته.فروش گوشی هوشمند نیز افزایش داشت .
    رفت و آمد در فروشگاه های حراجی هم سالم و آرام بود و خبری از صدمات و خسارات نیست .
    دانا تلسی از گروه تلسی ادوایسری گفت در کل جمعه سیاه مانند گذشته حس فوریت نداشت و مانند یک آخرهفته شلوغ در بسیاری از فروشگاه ها بود .
    برایان یاربرو، تحلیلگر خرده فروشی در ادوارد جونز گفت:« سرمایه‌گذاران نگرانند رشد خرده فروشی در سه ماهه دوم افزایش یافته باشد و با سخت‌تر شدن رقابت، تجارت و معاملات کند شوند» .

    ارقام اولیه نشان می دهند که کل خرده فروشی هم در فروشگاه ها و هم به صورت آنلاین، هماهنگ با انتظارات بوده است. شرکت مستر کارت اسپندینگ پالس گزارش داد که انتظار دارد کل فروش جمعه سیاه به 23 میلیارد دلار در سال جاری برسد، یعنی 21 میلیارد دلار افزایش نسبت به سال گذشته .
    خرید آنلاین ادامه دارد و در روز جمعه به 6.4 میلیارد دلار رسید. خرید آنلاین در روز شکرگزاری 28 درصد بالا رفته و 3.7 میلیارد دلار بود .
    فدراسیون خرده‌فروشی ملی پیش‌بینی می‌کند فروش تعطیلات آمریکا در ماه نوامبر و دسامبر پس از 2017 ، 4.3 و 4.8 درصد رشد کند و به 717.45 تا 720.89 میلیارد دلار برسد. افزایش سالانه آن در 5 سال گذشته 3.9 درصد بوده است .
    حدود 38 درصد مشتریان آمریکایی قصد دارند در جمعه سیاه خرید کنند .
    هوای بسیار سرد شمال شرق آمریکا ممکن است برخی خریداران را در خانه نگه دارد ولی تحلیل‌های صنعتی نشان داده که تقاضا برای کت و لباس گرم هم افزایش یافته است .
    خرید کالاهای گران تر مثل تلویزیون و آیپد ها و ساعت های اپل در تارگت بیشتر بوده است. در حالی که گوشی تلفن، اسباب بازی، کنسول بازی و وسایل پخت و پز جزو فروش های بالای والمارت بوده اند .
    بیشترین تخفیف ها در بخش لباس و متعلقات آن بوده که در مایکل کورس ارایه می شده است. این فروشگاه با 60 درصد تخفیف فروش داشته است. بعد از آن فروشگاه گپ با 50 درصد تخفیف و نورداستروم با 60 درصد تخفیف قرار دارد .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی