عصر بازار

اردوغان رشد اقتصادی امسال ترکیه را ۵.۸ درصد اعلام کرد

عصر اعتبار- رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه اعلام کرد که اقتصاد کشورش به رغم بحران مالی موجود در جهان، رشد ۵.۸ درصدی را تجربه کرده است.

اردوغان رشد اقتصادی امسال ترکیه را ۵.۸ درصد اعلام کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، رشد اقتصادی ترکیه در سال گذشته میلادی 7.4 درصد اعلام شد و برخی موسسات اقتصادی از جمله موسسه بین المللی اعتبارسنجی فیچ حدود یک ماه با انتشار گزارشی، رشد اقتصادی ترکیه در سال جاری میلادی را 3.8 درصد پیش بینی کرد.
    اقتصاد ترکیه از سال 2002 که حزب عدالت و توسعه به رهبری رجب طیب اردوغان قدرت را در اختیار گرفت، همواره رشد اقتصادی بالای پنج درصد را تجربه کرده است ولی در سال جاری میلادی نوسانات نرخ ارز و افزایش تراز تجاری منفی، نگرانی های جدی را در زمینه رشد اقتصادی ترکیه ایجاد کرده است.
    اردوغان امروز طی یک سخنرانی در شهر استانبول گفت: اقتصاد ترکیه در همه عرصه ها موفق بوده و به دلیل حاکمیت تفکر برد ـ برد در زمینه بازرگانی در همه جای جهان از ترکیه به نیکی یاد می شود.
    وی با اشاره به پیش بینی ثبت رکورد تاریخی 40 میلیون نفری در گردشگری ترکیه تا پایان سال جاری افزود: از تمامی کسانی که برای سرمایه گذاری به ترکیه بیایند، با تمام امکانات ‌حمایت می شود.
    رییس جمهوری ترکیه همچنین اعلام کرد که ظرفیت فرودگاه تازه افتتاح شده استانبول در سال 2023 به 150 میلیون مسافر خواهد رسید و در صورت لزوم امکان افزایش آن تا سطح 200 میلیون مسافر نیز وجود دارد.
    اردوغان از برنامه ریزی برای افزایش کیفیت آموزشی در ترکیه خبر داد و اضافه کرد: برای ایجاد یک نظام آموزشی که علاوه بر ذهن فرزندان، دل آنها را نیز پرورش دهد، تلاش خواهیم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی