عصر بازار

مقام مسئول سازمان راهداری خبر داد؛

تشکیل کمیته مشترک‌ بیمه تکمیلی کامیون‌داران

عصر اعتبار- مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از تشکیل کمیته مشترک بین نماینده رانندگان کامیون و بیمه تکمیلی برای شناسایی و رفع مشکلات در این حوزه خبر داد و گفت: ایرادات اولیه بیمه تکمیلی کامیونداران رفع شد.

تشکیل کمیته مشترک‌ بیمه تکمیلی کامیون‌داران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، غلامحسین دغاغله درباره پیگیری رفع مشکلات بیمه تکمیلی رانندگان کامیون اظهار داشت:‌ ‌سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تلاش کرده است، موضوع «بیمه تکمیلی» راننده‌ها را با توجه به شرایط و وضعیت راننده‌ها‌، به دقت دنبال کند.

    * ‌707 هزار راننده کامیون و همسران آنها تحت پوشش بیمه تکمیلی

    وی ادامه داد: در این حوزه کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل بار کشور، فرایند کار را دنبال کرد، با یکی از شرکت‌های بیمه (آتیه‌سازان حافظ) قرارداد منعقد شد و این قرارداد در مرحله اول شامل راننده و همسر وی می‌شود.

    دغاغله‌ ادامه داد:‌ تاکنون 707 هزار نفر از راننده‌ها و همسران آنها برای بیمه تکمیلی ثبت‌نام کرده و مشمول بیمه تکمیلی شده‌اند.

    مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: در مرحله اول فعلاً راننده و همسر وی مشمول این طرح شده است و موضوع فرزندان راننده‌ها هنوز به نتیجه نرسیده است، ضمن آنکه رانندگان درخواست داشته‌اند، پوشش‌های این بیمه تکمیلی افزایش یابد که ما موضوع را به شرکت بیمه منتقل کرده‌ایم. 

    * تشکیل کمیته مشترک نماینده راننده‌ها و بیمه برای رفع مشکلات

    دغاغله بیان کرد: به تازگی جلسه کارگروه ویژه بیمه تکمیلی با حضور نماینده راننده‌ها و تشکل‌ها و انجمن‌های صنفی آنها برگزار شد.

    وی به جلسه هفته گذشته رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با کمیسیون عمران درباره بیمه تکمیلی راننده‌ها اشاره کرد و گفت:‌ در این جلسه موضوع افزایش مشمولان بیمه تکمیلی رانندگان کامیون نظیر فرزندان آنها مطرح شد، افزایش پوشش‌های درمان نظیر بیمه تکمیلی زایمان و غیره مدنظر قرار گرفت، همچنین موضوع وحدت رویه در پرداخت خسارت به راننده‌ها دنبال شد.

    مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: خروجی جلسه با کمیسیون عمران این بود که کمیته‌ای متشکل از نماینده‌ انجمن صنفی راننده‌ها و نماینده شرکت بیمه به شکل هفتگی یا هر پانزده روز یکبار برگزار شود تا برای حل سه مشکل مذکور و دیگر موارد خاص دستاورد مناسبی حاصل شود.

    دغاغله اظهار داشت: به هر حال در برخی استان‌ها راننده‌ها شکایات زیادی در‌‌باره بیمه تکمیلی داشتند، البته در برخی استانها هم شکایات چندانی نداشتیم، بنابراین قرار شد این موارد در کمیته هفتگی دنبال شود که بین نماینده راننده‌ها و نماینده بیمه برگزار می‌شود.

    مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اضافه کرد: از آن منظر که طرف قرارداد این بیمه‌ تکمیلی، کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌های حمل و نقل بار کشور است،‌ این کانون نیز باید موضوعات را در کمیته مدنظر، دنبال کند.

    دغاغله اظهار داشت: قطعاً‌ ما نمی‌توانیم مدعی شویم که همه مشکلات رفع شده است، اما هر چه زمان می‌گذرد، شرایط مناسب‌تر و روند رو به مطلوب است، تلاش کرده‌ایم، مشکلات رانندگان به تدریج در این حوزه کاهش یابد، البته همانطور که گفته شد در برخی استان‌ها رانندگان در این حوزه مشکل چندانی ندارند.

    وی تأکید کرد: به هر حال شاید در ماه‌های ابتدایی این پروژه مشکلاتی رخ داد‌،‌ اما پیش‌بینی می‌کنیم که روند رو به مطلوب باشد.

    * رفع ایرادات اولیه بیمه تکمیلی کامیون‌داران

    مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بیان کرد: ‌ماه‌های ابتدایی ‌قرارداد بیمه تکمیلی راننده‌های کامیون ایرادات زیادی داشت، به عنوان مثال‌ مراکز درمانی طرف قرارداد بیمه مذکور اعلام نشده بود، نحوه ارائه مدارک در مراکزی که خارج از طرف قرارداد بود، مشخص نبود، بنابراین در جلسات مستمری که برگزاری شد بسیاری مشکلات مطرح و رفع شد.

    وی توضیح داد: مراکز درمانی طرف قرارداد‌ بیمه تکمیلی به تفکیک استان برای راننده‌ها مشخص شد، این موضوع به ادارات کل استان‌ها ابلاغ کردیم و در کانون‌ها و اتحادیه‌های راننده‌ها هم اطلاع‌رسانی شد، همچنین نحوه مراجعه برای اخذ معرفی‌نامه بستری در بیمارستان برای راننده‌ها شفاف شد.

    دغاغله با اشاره به اینکه شعب بیمه در استان‌ها و شهرستان‌ها برای راننده‌ها مشخص و معرفی شد، افزود: همچنین مقرر شد نماینده بیمه در روزهای مشخص در مراکز تجمع راننده‌ها، نظیر پایانه‌های بار در استان‌ها، حضور ‌یابد و اسناد درمان آنها را دریافت می‌کند و یا نسبت به ارائه معرفی‌نامه اقدام می‌شود که این شرایط موجب شده است که کار راننده‌ها در این حوزه تسهیل شود.

    مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود:‌ از سوی دیگر،‌ برخی از مشکلات رانندگان در حوزه بیمه تکمیلی هنوز رفع نشده است، به عنوان مثال‌ در یکی از استان‌ها، راننده‌ای برای درمان یک بیماری 700 هزار تومان هزینه کرده است، اما بیمه تکمیلی فقط 200 هزار تومان به وی بابت خسارت  پرداخت کرده است که مقرر شد موضوع به سرعت بررسی و نتیجه مشخص شود.

    دغاغله با بیان اینکه بیمه تکمیلی رانند‌ها هنوز مشکلاتی دارد که رفع نشده است، گفت:‌ با این حال روند رو به مطلوب است، طبق برآوردی که در استان‌ها داشته‌ایم، اوایل نارضایتی بین راننده‌ها زیاد بود، اما هر چه زمان می‌گذشت، ثبت‌نام‌ها بیشتر می‌شد و نارضایتی راننده‌ها کاهش می‌یافت و قطعا با تشکیل کمیته مشترک نماینده بیمه و نماینده راننده‌ها برای بررسی رفع مشکلات، از بسیاری از مشکلات عبور خواهیم کرد.

    به گزارش فارس‌ موضوع مشکلات راننده‌های کامیون در حوزه بیمه تکمیلی، ‌یکی از سوژه‌های ثبت شده در سامانه «فارس من» با عنوان «مشکلات عدیده شرکت های باربری» است.

    سامانه «فارس من» با هدف پیگیری مستقیم مسائل و مشکلات مردم، در خبرگزاری فارس راه‌اندازی شده است و در سریع‌ترین زمان به پیگیری موارد اعلامی می‌پردازد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی