عصر بازار

وزیر اقتصاد:

گمرک از درگاه های جدی مبارزه با قاچاق است

لزوم هوشمندسازی گمرکات

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد که گمرک از درگاه های جدی مبارزه با قاچاق است و باید در این بخش از جدیدترین ابزارها استفاده کرد.

گمرک از درگاه های جدی مبارزه با قاچاق است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، فرهاد دژپسند صبح امروز (دوشنبه) و در مراسم تودیع فرود عسگری و معارفه مهدی میر اشرفی به عنوان رییس کل گمرک ایران با اشاره به لزوم توسعه اقتصاد هوشمند گفت: گمرک ایران باید به بهترین ابزارها مجهز شود.

    وزیر اقتصاد اظهار داشت: برای اینکه سهم گمرک ایران در اقتصاد بین الملل و داخلی افزایش یابد باید به ابزار و زبان هوشمند مجهز شود.

    وی ادامه داد: گمرک باید به نحوی جلو برود که احساس شود گمرکات، پیشتاز هموارسازی مسیر توسعه و تولید و افزایش سهم کشور در اقتصاد بین الملل هستند.

    وزیر اقتصاد تصریح کرد: گمرک می تواند برای دستیابی به سهم ما در اقتصاد جهان نقش داشته باشد و نیازمندی های تولید را تسهیل کرده و مزاحمت های تولید داخل کشور را حذف کند.

    دژپسند اظهارداشت: برای مقابله با فساد در گمرکات، سخت گیری قانونی می کنیم و با اعمال قانون از اعمال زور دوری می کنیم. با قاچاق مقابله خواهیم کرد و از تجهیزات الکترونیک در این بخش استفاده می شود.

    وی افزود: به رییس جمهور عرض کردم گمرک از درگاه های جدی مبارزه با قاچاق است و باید در این بخش از جدیدترین ابزارها استفاده کرد.

    باز شدن دروازه های تولید با گمرک

    دژپسند تصریح کرد: گمرک دروازه های تولید را باز می کند و از این طریق تولید قابل رقابت در بازارهای جهانی ارائه نیز شود.

    وزیر اقتصاد ادامه داد: شرایط باید به نحوی شفاف باشد که وزیر بتواند هرگونه اتهام از کارکنان گمرک را رد کند. گمرکات امروز باید دانش پایه و مدرن شوند.

    وی با بیان این که باید ارتباط رو در رو را در گمرکات حذف کنیم و این مسئله مورد تاکید ریس جمهور است افزود : گمرکات حافظ منافع ملی کشور هستند و اعمال قانون نباید باعث آزار مردم شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی