عصر بازار

خزانه داری و کانون سرمایه گذاری ایران تفاهم نامه امضا کردند

عصر اعتبار- معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور و کانون نهادهای سرمایه گذاری ایران با هدف استفاده از ظرفیت های فنی، اجرایی و پژوهشی بخش خصوصی تفاهم نامه همکاری امضا کردند.

خزانه داری و کانون سرمایه گذاری ایران تفاهم نامه امضا کردند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، مرکز مدیریت بدهی ها و دارایی های مالی عمومی معاونت نظارت مالی و خزانه داری کل کشور قصد دارد با امضای این تفاهم نامه ضمن ارتقای مدیریت و توسعه بازار بدهی بخش عمومی، از ظرفیت های فنی و پژوهشی بخش خصوصی استفاده کند.
    «انجام تحقیقات و پژوهش های علمی و ارائه پیشنهادهای اجرایی توسط کانون در زمینه تدوین، اصلاح و تکمیل لایحه بدهی های عمومی»، «توسعه و تعمیق بازار بدهی با هدف افزایش ظرفیت تامین مالی دولت، کاهش نرخ های تامین مالی و قابلیت انتشار اوراق بلند مدت»، «رصد بازارهای موازی و بررسی و ارائه گزارش در مقاطع منظم از عوامل موثر بر بازار بدهی» و «ارائه پیشنهاد به منظور اتخاذ تصمیمات اجرایی (حسب مورد)» از مفاد این تفاهم نامه است.
    همچنین، در قالب تفاهم نامه مذکور، پیش بینی های لازم برای برگزاری جلسات منظم با فعالان بازار شامل شرکت های تامین سرمایه، صندوق های سرمایه گذاری، بانک ها، بیمه ها، شرکت های سرمایه گذاری و سایر نهادهای ناظر و اجرایی نظیر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، سازمان بورس و اوراق بهادار، بورس های فعال و سایر تشکل ها انجام شده است.
    به گزارش ایرنا، اوراق تامین مالی دولت یا همان اوراق بدهی که با تضمین خزانه داری کل کشور منتشر و در بازار سرمایه فروخته می شود، یکی از روش های تامین بودجه دولت به شمار می رود.
    بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی در نیمه نخست امسال 419 هزار و 300 میلیارد ریال از بودجه دولت به روش واگذاری دارایی های مالی تامین شده است؛ کل رقم پیش بینی شده از این روش برای امسال 630 هزار و 400 میلیارد ریال است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی