عصر بازار

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی مطرح کرد؛

پیشنهاد تشکیل صندوق مشترک بین ایران و کره جنوبی

عصر اعتبار- رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی با اشاره به اینکه ووری‌بانک کره برای تهاتر با ایران همکاری نکرد، گفت: پیشنهاد می‌شود یک صندوق بین بانک مرکزی ایران و کره جنوبی تشکیل شود تا مراودات تجاری بین دو کشور آسان‌تر انجام شود.

پیشنهاد تشکیل صندوق مشترک بین ایران و کره جنوبی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، حسین تنهایی رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی امروز در نخستین سمینار مشترک فرصت‌های اقتصادی ایران و کره که در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد، گفت: ایران و کره از حدود 51 سال پیش با یکدیگر تبادلات تجاری دارند.

    *میزان تبادلات تجاری ایران و کره جنوبی

    رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی در ادامه با اشاره به حجم مراودات تجاری بین دو کشور، گفت: طبق آمار گمرک در سال 2017 حدود 8 میلیارد دلار صادرات ایران به کره جنوبی بوده که این صادرات بیشتر شامل نفت و محصولات پتروشیمی بوده است. همچنین کمتر از 4 میلیارد دلار واردات محصولات این کشور به ایران را داشته‌ایم.

    وی در ادامه بیان داشت: از ابتدای سال 2018 تاکنون میزان صادرات ایران به کره جنوبی 3.7 میلیارد دلار و میزان واردات نزدیک 2 میلیارد دلار و میزان واردات کالا از کره جنوبی به ایران نزدیک 2 میلیارد دلار بوده است.

    تنهایی افزود: این ارقام در حالی است که واردات ایران رقمی در حدود 54 میلیارد دلار است.

    رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی بیان داشت: کره جنوبی بعد از چین و امارات سومین شریک تجاری ایران محسوب می‌شود.

    وی اظهار داشت: واردات کالاهای کره‌ای به ایران شامل لوازم خانگی، خودرو می‌شود در حالی که ما بیشتر نفت و مشتقات آن را به این کشور صادر می‌کنیم بنابراین با این شرایط کره‌ای‌ها برای ایرانی‌ها کاملاً شناخته شده هستند اما ایرانی‌ها چندان برای مردم کره شناخته شده نیستند.

    تنهایی گفت: لذا باید برنامه‌ریزی کرد تا کره‌ای‌ها به ایران بیایند و فرهنگ ایران را بیشتر و بهتر بشناسند.

    وی با اشاره به اینکه الان کشور ایران در شرایط سختی قرار دارد، گفت: تقاضای ما از کره‌ای‌ها این است که در این شرایط تعاملات بیشتری با یکدیگر داشته باشیم.

    *عدم همکاری ووری بانک کره جنوبی برای تهاتر با ایران

    رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی  با اشاره به مشکل مراودات مالی و بانکی و همچنین مشکلات حمل‌ونقل کالا برای ایران در شرایط تحریم، گفت: علی‌رغم اینکه ایران در ووری بانک کره جنوبی رقم بسیار سنگینی موجودی دارد متأسفانه این بانک برای تهاتر با ایران همکاری نکرده است.

    تنهایی بیان داشت: پیشنهاد ما این است که برای انجام مبادلات تجاری بین دو کشور یک صندوق بین بانک مرکزی ایران و کره جنوبی تشکیل شود تا از این طریق مراودات مالی بین دو کشور آسان‌تر انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی