عصر بازار

مدیرکل امور اتباع خارجی سازمان تامین اجتماعی مطرح کرد:

تامین اجتماعی ۴۴هزار و ۵۰۰ بیمه شده خارجی دارد

عصر اعتبار- مدیرکل امور اتباع خارجی سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان ۴۴ هزار و ۵۰۰ بیمه شده خارجی دارد که از این شمار ۴۱ هزار نفر بیمه پرداز اصلی هستند.

تامین اجتماعی ۴۴هزار و ۵۰۰ بیمه شده خارجی دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، احمد رضایی خزاعی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: علاوه بر براین 2 هزار تبعه خارجی مقیم کشور براساس مقاوله نامه شمار 19 سازمان بین المللی کار، بیمه پردازی حوادث دارند و 2 هزار و 580 نفر خارجی نیز از این سازمان مستمری می گیرند.
    وی بیان کرد: با احتساب خانوارهای زیر پوشش 41 هزار نفر بیمه پرداز اتباع خارجی سازمان تامین اجتماعی جمعیت آنها به 80 هزار و 500 نفر می رسد.
    خزاعی یادآورشد: مجموع اتباع خارجی کشور چهار میلیون نفر بود که براساس آمار سال جاری میلادی، 465هزار نفر از آنها از ایران مهاجرت کرده اند.
    خزاعی ادامه داد: مجموع اتباع خارجی کشور اکنون سه میلیون و 500 هزار نفر است که از این شمار تنها یک میلیون و 200 نفر با داشتن کارت آمایش و یا پروانه کار مجاز محسوب می شوند.
    وی یادآور شد: از یک میلیون و 200 هزار نفر تبعه خارجی کشور 350 هزار نفر گذرنامه دار هستند و مابقی نیز با گرفتن کارت آمایش در زمره تبعه خارجی مجاز قرار دارند.
    مدیرکل امور اتباع خارجی سازمان تامین اجتماعی اظهار داشت: از مجموع یک میلیون و 200 هزار نفر تبعه خارجی دارای اقامت قانونی تنها برای 50 هزار نفر پروانه کار صادر شده که این فاصله باعث برهم خوردن تعادل بازار کار است.
    خزاعی افزود: اتباع خارجی دارای شغل در کشور چنانچه بیمه نشوند به دلیل اینکه مالیات، بیمه و عوارض پرداخت نمی کنند بالانس بازار اشتغال با نیروهای داخلی را برهم می زنند.
    وی گفت: در این ارتباط باید با بالا رفتن هزینه اقامت آنها در قالب پوشش بیمه و هزینه اقامت بالانس اشتغال کار بین آنها و نیروی کار داخلی برقرار می شود.
    مدیرکل امور اتباع خارجی سازمان تامین اجتماعی گفت: براساس ماده پنج قانون تامین اجتماعی اتباع خارجی با مجوز کار، باید زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گیرند.
    خزاعی گفت: اکنون اتباع خارجی با قرار گرفتن زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی می توانند از تمامی خدمات بیمه ای که یک ایرانی سهم می برد بجز دریافت بیمه بیکاری که از استثناهای این پوشش است برخوردار شوند.
    مدیرکل امور اتباع خارجی سازمان تامین اجتماعی گفت: 90 درصد از مجموع اتباع خارجی کشور تبعه افغانستان و در سازمان تامین اجتماعی نیز به همین نسبت بیمه شدگان خارجی اتباع افغان هستند.
    وی در ارتباط با استان بوشهر گفت: استان بوشهر 30 هزار تبعه خارجی دارد که از این شمار تنها 400 نفر بیمه هستند و با توجه به مطلوب نبودن این شاخص باید برای افزایش شمار بیمه شدگان خارجی استان بوشهر تلاش کرد.
    خزاعی بیان کرد: برخی از اتباع خارجی استان بوشهر با قابلیت های بیمه تامین اجتماعی آشنایی ندارند که در این زمینه باید اطلاع رسانی موثری صورت گیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو