عصر بازار

پوتین مطرح کرد

رویارویی تجاری آمریکا و چین به نفع روسیه

عصر اعتبار- رئیس جمهور روسیه گفت: اگرچه رویارویی تجاری آمریکا و چین به نفع روسیه تمام می‌شود اما ضرر بزرگی برای اقتصاد جهانی است و آنها باید این جنگ تجاری را متوقف کنند.

رویارویی تجاری آمریکا و چین به نفع روسیه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در نشست سرمایه‌گذاری جهانی در مسکو گفت: افزایش جنگ تجاری بین آمریکا و چین فرصت‌های جدیدی را به روی تولیدکنندگان روسی برای ورود به بازارهای چین گشوده است.

    پوتین افزود: براساس برآورد سازمان تجارت جهانی جنگ تجاری بین آمریکا و چین حدود 500 میلیارد دلار تجارت جهانی را کاهش داده است. آیا کسی علاقمند هست که چنین بشود. برای ما این فرصت بزرگی را ایجاد می‌کند.

    وی ادامه داد: روسیه می‌تواند سویای خود را به چین صادر کند به هر حال روسیه می‌تواند جای آمریکا را در صادرات به چین بگیرد. ما با دوستان چینی خود توافق کردیم که گوشت مرغ و دیگر کالاها را به آنها صادر کنیم و باید قبول کنیم که خود آمریکایی‌ها پایشان را از بازار چین عقب کشیدند.

    واشنگتن و پکن در یک رویارویی تجاری تعرفه‌هایی را علیه محصولات همدیگر اعمال کردند و این مساله به اقتصاد جهانی آسیب وارد کرده است. طی دو ماه گذشته این دو کشور گفت‌وگوهایی هم داشته‌اند تا به یک راه حلی برسند اما همه تلاش‌ها تاکنون بی‌نتیجه مانده است.

    اوایل این ماه نخست‌وزیر روسیه اعلام کرد که تولیدکنندگان روسی ظرفیت جایگزین شدن صادرکنندگان آمریکا به چین را دارند.

    وی به محصولاتی مانند سویا، خوک، برنج، مرغ و ماهی اشاره کرد که می‌تواند در بازار چین به جای محصولات آمریکایی قرار بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی