عصر بازار

با بسته شدن بازارهای سهام؛

اپل عنوان گران‌ترین شرکت جهان را به مایکروسافت واگذار کرد

عصر اعتبار- با بسته شدن بازارهای سهام در جمعه شب، حالا مایکروسافت جایگاه اپل را به عنوان گران‌ترین شرکت سهامی عام جهان به دست آورد.

اپل عنوان گران‌ترین شرکت جهان را به مایکروسافت واگذار کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، با بسته شدن بازارهای سهام در جمعه شب، مایکروسافت جایگاه اپل را به عنوان گران‌ترین شرکت سهامی عام جهان به دست آورد.

    در طول هفته گذشته، ارزش کل سهام مایکروسافت در بین معاملات روزانه چندین بار از ارزش کل سهام اپل پیشی گرفته بود اما هر بار با بسته شدن بازار هر روز ارزش کل سهام اپل همچنان رتبه اول را دوباره به دست می‌آورد. اما روز جمعه این اولین بار بود که در بسته شدن بازارهای سهام، مایکروسافت توانست اپل را شکست بدهد.

    با بسته شدن بازارهای سهام آمریکا در نیمه شب گذشته، قیمت هر سهم مایکروسافت 110.89 دلار شد و بر اساس آخرین تعداد سهام اعلام شده این شرکت که 19 اکتبر در داده‌های اداره اوراق و بورس آمریکا ثبت شده است، ارزش بازار آن به 851.2 میلیارد دلار رسید.

    قیمت هر سهم اپل هم در پایان معاملات دیشب به 178.58 دلار رسید و بر اساس آخرین تعداد ثبت شده سهام این شرکت که در 26 اکتبر اعلام شد، ارزش کل این شرکت برابر با 847.4 میلیارد دلار شد که با فاصله کمی رتبه دوم را به دست آورد.

    اگر مایکروسافت امسال را به عنوان گران‌ترین شرکت جهان به پایان ببرد، این اولین سالی خواهد بود که پس از 2002 توانسته است در رتبه نخست به کار خود پاین دهد.

    در جدول زیر مشاهده می‌کنید که چه شرکتی در سال‌های گذشته گران‌قیمت‌ترین شرکت جهان بوده است.

    گران‌ترین شرکت‌های جهان 2017-2000

     

    در ماه آگوست، ارزش کل سهام اپل از 1 تریلیون دلار عبور کرد تا اولین شرکت سهامی عام آمریکا باشد که از این رقم تاریخی فراتر رفته است. 5 هفته پس از آن ارزش سهام آمازون هم بین معاملات روزانه از 1 تریلیون دلار فراتر رفت اما هرگز نتوانست بالای این سطح بسته شود.

    سهام اپل،  چند هفته ناامیدکننده را تجربه کرد. با اعلام درآمدهای کمتر از انتظار در اول نوامبر و انتشار بیانیه‌ای مبنی بر این‌که دیگر آمار و تعداد فروش محصولات خود را اعلام نخواهد کرد (کاهش شفافیت برای سرمایه‌گذاران)، سهام اپل 16 درصد سقوط کردند.

    در همین زمان سهام مایکروسافت تحت رهبری مدیرعامل جدید خود ساتیا نادلا، در 4 سال و نیم گذشته رشد کرده است. در ماه گذشته ارزش سهام مایکروسافت از شرکت مادر گوگل، آلفابت، هم پیشی گرفت و بیش از 7 درصد جهش کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی